autoweb.cz > Škoda > Škoda Yeti > Škoda Yeti 2.0 TDI CR – první test
Škoda Yeti 2.0 TDI CR – první test
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Škoda Yeti se až s podivem věrně podobá konceptu, který jsme mohli spatřit v Ženevě už v roce 2005. Funkční design obyčejných škodovek se tak velmi snadno překlopil i do SUV.
Už víme, že pod povrchem se skrývá technika Octavie 4×4, takže je dobré si připomenout, že se jedná spíš o all-road než o skutečné bahno požírající SUV.
Uvnitř si všimnete, že vyšší stavba se projeví větším prostorem pro hlavu a je doplněna i slušným prostorem pro nohy předních i zadních cestujících. Do kufru se vejde 410 litrů, ale sklopte sedačky a získáte 1760 litrů volného místa – ideální pro horské kolo (nebo pro dvě).
Přístrojová deska je mixem stylů z Roomsteru a Superbu. Hlavní je, že její kvalita je velmi slušná. Na hrbolatém povrchu v ní nic nechrastí ani nevrže a ačkoli se jednalo o předsériový kus, byly jednotlivé kusy plastů velmi dobře sesazeny.
Škoda Yeti I fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Svezli jsme se Škodou Yeti s pohonem 4×4 se spojkou Haldex. Ta je schopna rozdělovat točivý moment mezi nápravy. Za běžných podmínek je Škoda Yeti jen předokolka, ale při prokluzu předních kol se automaticky připojí i zadek.
Testované auto bylo vybaveno motorizací 2.0 TDI CR o výkonu 140 koní. Ta bude určitě velmi vyhledávaným pohonným ústrojím a dá se pochopit, proč. Má dostatek točivého momentu jak pro předjíždění, tak pro vyjíždění kopců. A přitom nabízí slušnou spotřebu pod šest litrů na 100 km.
Systém pro kontrolu sjíždění svahů či off-roadový řežim skutečně dovolují Yetimu pořádně rozvinout své schopnosti mimo zpevněné povrchy. Vezměte ho do vyjetých kolejí či rozježděného bahénka a Yeti nebude mít problém. I když, Range Rover se ho zatím bát nemusí…
Škoda očekává, že jen třetina modelů Yeti bude mít pohon 4×4. Zbytek se prodá s pohonem přední nápravy. Předokolka je k dispozici s novým čtyřválcem 1.2 TSI o výkonu 105 koní či s dieselem 2.0 TDI o výkonu 110 koní. Silnější diesely 2.0 TDI o výkonu 140 a 170 koní jsou k dispozici jen s pohonem 4×4, stejně tak motor 1.8 TSI. Převodovky jsou šestistupňové – manuální i automatická DSG.
Ceny zatím zveřejněny nebyly, ale základní by se mohla pohybovat těsně nad 400 000 korunami. Vypadá to na zajímavou a výhodnou koupi. Ale nejdřív musíme počkat na to, jak se bude Yeti chovat na našich silnicích.
Bryce Richards, iMOTOR
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Škoda Yeti 2.0 TDI CR |
---|---|
0-100 km/h (s) | 9,9 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři (Haldex) |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 103 kW/140 k v 4200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 320 Nm od 1750 do 2500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 90,6 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 190 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,1 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4223 |
Šířka (mm) | 1793 |
Výška (mm) | 1691 |
Rozvor náprav (mm) | 2578 |
Provozní hmotnost (kg) | 1545 |
Celková hmotnost (kg) | 2090 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 650 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1600 |
Zavazadlový prostor (l) | 410 / 1760 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 619 800 Kč |