autoweb.cz > Škoda > Škoda ve Frankfurtu „oficiální“ optikou zahrnuje tři SUV a Vision E
Škoda ve Frankfurtu „oficiální“ optikou zahrnuje tři SUV a Vision E
Autosalon v německém ve Frankfurtu je v plném proudu a kromě povšechného zájmu nás samozřejmě zajímá naše česká stopa. Tedy česká automobilka s letícím šípem ve znaku. A co že říká na svou expozici tuzemská automobilka Škoda?
Na autosalonu IAA ve Frankfurtu ŠKODA poprvé v Evropě představila svůj koncepční vůz ŠKODA VISION E. Se svou studií ŠKODA VISION E, která ve Frankfurtu slaví evropskou premiéru, činí ŠKODA velký krok směrem k digitální budoucnosti. První elektricky poháněná studie v historii firmy umožňuje autonomní jízdu úrovně 3 a přitom pozdvihuje konektivitu na novou úroveň: Kromě obrazovky v přístrojové desce a centrálního dotykového displeje má navíc každý cestující k dispozici svůj vlastní displej. Přes tyto displeje může posádka získat mnoho informací a údajů, jako například data o voze nebo možnosti palubní zábavy.
V každých dveřích je umístěn Phonebox, který indukčně nabíjí chytré telefony. Zároveň slouží jako rozhraní: Přes jednotlivé displeje mají cestující pohodlný přístup k osobním nastavením, datům a informacím. Design studie ŠKODA VISION E odráží ústřední prvky nového designového jazyka značky ŠKODA pro elektromobily. V porovnání s verzí, která slavila světovou premiéru v Šanghaji, je nyní čelní partie tvarována ještě výrazněji. Zvláštními prvky jsou navíc protiběžně se otevírající dveře a čtyři samostatná otočná sedadla. Díky 2851 milimetrů dlouhému rozvoru náprav je interiér maximálně velkorysý a komfortní.
Dodatečný prostor získává posádka v interiéru také díky absenci středového tunelu. Elektromotory s celkovým výkonem 225 kW (306 k) pohánějí všechna čtyři kola. Vůz zaujme dojezdem až 500 kilometrů a maximální rychlostí 180 km/h, navíc ŠKODA VISION E disponuje autonomním řízením úrovně 3. Na dálnici umí studie samočinně zrychlovat, řídit, brzdit a vyhýbat se překážkám. Car Park Autopilot řídí vůz automaticky na volná parkovací místa. ŠKODA VISION E se nabíjí indukčně.
Nová ŠKODA KAROQ je SUV se zcela svébytným charakterem. Jeho emocionální a dynamický design s mnoha krystalickými prvky odráží aktuální designový jazyk vozů SUV značky ŠKODA. Dlouhý rozvor náprav (2638 mm) i zde garantuje spoustu místa pro cestující a zavazadla. Se standardními zadními sedadly pojme zavazadlový prostor 521 litrů – díky tomu má největší zavazadelník ve své třídě. Kromě toho má ŠKODA KAROQ mnoho „Simply Clever“ detailů jako například virtuální pedál, který otevírá zadní víko pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Volitelná zadní sedadla VarioFlex přináší variabilitu zavazadlového prostoru, který pak dle aktuální polohy sedadel pojme 479 až 588 litrů.
Systém VarioFlex sestává ze tří samostatných zadních sedadel, které lze zvlášť nastavit i kompletně vyjmout z vozu – kompaktní SUV se tak maximálním úložným prostorem 1810 litrů vyrovná malým dodávkám. ŠKODA KAROQ je nejdigitálnějším vozem značky. Poprvé je ve voze ŠKODA k dostání programovatelný digitální panel přístrojů. Displej lze personalizovat a propojit s informačním systémem vozu. Všechny kapacitní dotykové displeje jsou provedeny v charakteristickém skleněném designu značky. Díky LTE-modulu a WLAN-hotspotu, na který se může připojit každý spolucestující, jsou cestující ve ŠKODA KAROQ ‚vždy online’. K dispozici je pět variant motorů od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k) – dva benzinové a tři naftové.
Rakovan: Facelifty aut? Neumí je nejen Škoda.
Blogy | vydáno 28. 4. 2017
ŠKODA KODIAQ SPORTLINE je mimořádně dynamická varianta velkého SUV značky ŠKODA. Sériová, antracitově lakovaná 19palcová kola z lehkých slitin „Triglav“ a volitelná, antracitově lakovaná 20palcová kola z lehkých slitin „Vega“ jsou charakteristickým prvkem exteriéru této dynamické modelové varianty. Sportovně působí i černá mřížka chladiče, černé kryty zrcátek (zrcátka jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná), lakované ochranné lišty dveří v barvě vozu a individuálně tvarovaný zadní nárazník. Okna od sloupku B dozadu dostala vyšší stupeň tónování (SunSet), volitelně je k dostání černý střešní nosič zavazadel.
Také v černém interiéru je řada nových detailů a charakteristických prvků – například sportovní sedadla s potahem Alcantara® a stříbrnými švy. Sportovně dynamický charakter vozu zvýrazňují i stříbrné pedály. U variant s převodovkou DSG navíc disponuje multifunkční volant řadicími páčkami. Na předních blatnících a odkládací schránce spolujezdce jsou umístěna loga SPORTLINE. Centrální displej informačního systému vozu ŠKODA KODIAQ SPORTLINE ukazuje navíc teplotu oleje a chladicí směsi, zrychlení a plnicí tlak turbodmychadla. Stopkami lze navíc měřit čas každého ujetého kola.
Také ŠKODA KODIAQ SCOUT se opticky a technicky odlišuje od výchozího modelu. Standardně je vybaven pohonem všech čtyř kol. Stříbrně lakované části předního a zadního nárazníku zvýrazňují robustní vzhled vozu ŠKODA KODIAQ SCOUT. Sedadla s potahy z materiálu Alcantara® v černém interiéru nesou logo SCOUT a patří k sériové výbavě, stejně jako dveřní výplně, čalouněné stejným materiálem. Čtyři nástupní lišty nesou logo KODIAQ. Informační displej uprostřed ukazuje navíc proti výchozímu modelu i úhel natočení kol, kompas, výškoměr, teplotu oleje a chladicí kapaliny. Pro modelové varianty ŠKODA KODIAQ SCOUT a SPORTLINE jsou k dispozici benzinové a naftové motory v rozmezí výkonů od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k).
zdroj: Škoda Auto