autoweb.cz > Škoda > Škoda Superb > škoda superb combi > Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4
Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Na úvod
A v optimálním případě s ním budete moci jet kamkoliv, kam se vám jenom zlíbí. Takže třeba i uprostřed vánice na hory nebo v dešti rozbahněnou cestou ke své chatě. A to v pohodlí a bezpečí. Takových aut, která by tohle splňovala se najde celkem dost. Můžete vybírat mezi kombíky nebo z nepřeberné řady SUVček. Když k tomu chcete i pěkně vypadající auto, výběr se trochu zúží. No a když si navíc řeknete, že vaše auto by mělo být nejen rozumně drahé, ale i kvalitně postavené, je výběr zase o něco užší. A jestli k tomu chcete na zadních místech tolik prostoru, jako v prodlouženém mercedesu třídy S, vyjde vám z toho jediné auto. Škoda Superb kombi. Základní Superb jak víme, je uvnitř obrovský. Může za to jeho trochu dopředu posunutá kabina, která tak vytvořila obří prostor na zadních sedačkách. A v případě liftbacku mu museli konstruktéři na záď připevnit i velikánský kufr, aby vyčníval vzniklým prostorem nad svou třídu. Výsledkem tak je auto, které při pohledu zezadu a zboku nevypadá kdovíjak vyváženě.Technika
Škoda Superb II fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Jenže v momentě, kdy nechcete reprezentativní křižník a praktičnost je prostě na prvním místě, vůbec neváhejte a pořiďte si kombi. Kromě toho, že dostanete veliký kufr, o kterém si řekneme něco více za chvíli, si totiž koupíte auto, jehož karoserie působí vyváženě a moderně. Ani z profilu, ani ze zadu nenajdete úhel pohledu, ze kterého byste pochybovali o soudnosti jeho designérů. Přitom samozřejmě nepřijdete ani o kousek toho obřího prostoru, který tady pro vás má Superb připraven. Když otevřete víko kufru, musíte si vzít baterku, abyste dohlédly na jeho konec. K tomu si můžete připlatit i za praktické otevírání jeho víka servomotory. A časem si budete říkat, že tenhle výmysl je prostě strašně užitečná věc. Když totiž k autu přicházíte s plnou náručí tašek, nemusíte hledat místo, kam je pokládat, abyste mohli volnou rukou otevřít. S elektricky otevíraným víkem se tak stačí přiblížit k autu a stisknout tlačítko na klíči. Kufr se elegantně otevře, vy uvidíte ty masivní tlumiče, které zadní velikánské víko kufru zvedá, a vy jen váš náklad elegantně vhodíte dovnitř. Pak můžete využít celou řádku různých úchytů a háčků nebo ližiny s praktickými úchyty, abyste tu měli i po dlouhé jízdě vše na stejném místě.Na silnici
Kdybyste náhodou někdy ve vašem Superbu kombi přepravovali přátele z mejdanu, kteří z nějakého důvodu tak trochu přebrali, dávejte na ně při nastupování na zadní sedačky pozor. Může se totiž stát, že sklouznou na podlahu a nebude se jim chtít vstávat. Protože je tam asi tolik prostoru jako na manželské posteli. Za volantem samozřejmě vlastně nijak nepoznáte, že sedíte v kombíku. Tedy do momentu, než začnete mluvit na cestující vzadu. Musíte mluvit nahlas. To aby k nim váš hlas vůbec dolehl. Superb Combi je prostě veliký a to mu nikdo neodpáře. A to je i jeho deviza na trhu. Ale to už snad pochopil každý, takže dost už o tom. Pro naši projížďku jsme si zvolili specifikaci, kterou považujeme za optimální. Tedy alespoň pokud chcete splnit podmínky, které jsme si řekli na začátku. Takže tu pod kapotou máme nejsilnější turbodiesel, který si můžete u Superbu objednat, tedy přeplňovaný dvoulitr se vstřikováním common-rail a výkonem 170 koní a 350 Nm. Pak tu máte i šestistupňovou manuální převodovku, která výkon přenáší na všechna kola. Protože jsme přeci řekli, že Superb se má dostat všude, za jakýchkoliv nám v našich končinách známých podmínek. Jistě, najdeme tu systém pohonu všech kol Haldex. Který tedy zadní kola připojí jen v případě, že dojde k protočení těch předních. Nicméně se připojí tak rychle, že to běžný řidič ani nestačí zaregistrovat.Prostor a výbava
A díky čtyřkolce dostanete i auto, které se svými projevy řadí nad rámec třídy. S pohonem všech kol navždy zapomenete na potupné blikání kontrolky protiprokluzu kdykoliv se potřebujete rychle rozjet z křižovatky na mokrých kostkách. Stejně tak na výjezdu ze zatáček nemusíte řešit, jak citlivě přidávat plyn. Pohon všech kol tomuhle Superbu dodává ceněnou dávku povýšenosti nad ostatními. Jistě, budete tak s sebou neustále vláčet 100 kg železa navíc. A tedy i spotřeba bude o pár deci vyšší. A Superb tak bude i pomalejší. Jenže v reálných podmínkách neznatelně a vám jistě schopnost zrychlit na stovku za 9s nebo schopnost dosažení skoro 220 km/h bude naprosto stačit. To vše při skromném apetitu. Ve městě počítejte do 9 litrů, na dálnici okolo 7 a mimo město klidně pod 6 l/100 km. V autě, které je veliké, jako prémiové kombíky německé trojky BMW, Mercedes nebo Audi.Verdikt
Takže potřebuje uvědomělý otec rodiny ještě něco navíc? Dost možná zábavu za volantem. Přeci auto s pohonem všech kol svádí k jedinému. Jednou za čas se s ním jet vyblbnout na zasněženou pláň. Máme tu přeci tlačítko vypnutí stabilizace. Takže jsme se Superbem zajeli i na zasněžené letiště. Jenže po stisknutí tlačítka, které má vyřadit ESP z funkce zjistíte, že ho nelze deaktivovat úplně. Tedy pokaždé, kdy se vám podaří auto dostat do náznaku dlouhého přetáčivého driftu, přijde elektronika a velmi rychle vám takové mladistvé nerozvážné chování zatrhne. Auto srovná, přijde pak jen mírná nedotáčivost a vy zase projedete zatáčku tak uvědoměle, jak to jen jde. Což jak všichni víme, samozřejmě od svého auta ve skutečnosti na silnicích i chcete. K Superbu tedy přistupujte čistě pragmaticky a právě takhle nespecifikovaný model se stane okamžitě skvělou a dobře odůvodnitelnou koupí. Pak vás nezklame v ničem. Pokud ale hledáte i auto, které vás dokáže vtáhnout do děje, jste tady na špatné adrese. Superb je sice po všech stránkách velmi dobrý. A když to nepřeženete s doplňky, pak může být váš od 770.900 Kč. Jestli ale chcete přeci jen vyšší, než základní výbavu a tedy třeba chromované doplňky karoserie, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané sedačky nebo bixenony, musíte si připlatit zhruba 80 tisíc. Pokud byste šli s výbavou ještě dál, přiblížíte se cenám aut s výrazně vyšší prestiží. A i naplno vybavenému Superbu bude stále chybět jediné. Duše. Pokud hledáte u auta i ji, jděte na začátek seznamu, přehodnoťte priority a hledejte jinde.
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | |
---|---|
0-100 km/h (s) | 9,1 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Kompresní poměr | 16,5:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 81,0 x 95,5 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři (Haldex) |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 125/170 v 4200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 350 při 1750 - 2500 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 217 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,4/5,4/6,5 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4838 |
Šířka (mm) | 1817 |
Výška (mm) | 1510 |
Rozvor náprav (mm) | 2761 |
Provozní hmotnost (kg) | 1669 |
Zavazadlový prostor (l) | 633/1865 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 770 900 |