autoweb.cz > Škoda > Škoda Superb > Škoda Superb 2.0 TDI PD DPF
Škoda Superb 2.0 TDI PD DPF
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Škoda Superb má trochu problém. Spousta lidí v ní totiž vidí něco, čím není. Ten zmatek je ale poměrně snadné pochopit: pokud určitá skupina zákazníků považuje Fabii sedan za ideální rodinné auto a Octavii za vozidlo pro manažery, Superb musí v jejich očích logicky zastávat pozici limuzíny.
Tomuto pocitu podléhá i veřejnoprávní tisk. Zrovna dnes jsem viděl článek, ve kterém autor spekuluje, co by si mohl vrcholový manažer ČEZu za své mnohasetmilionové prémie koupit. A počítá to ve vstupenkách na rockový koncert, v litrech piva a v „luxusních automobilech“, kterými je nejdraší škodovka – Superb ve výbavě Laurin a Klement.
Škoda Superb II fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Neberte mě špatně, Superb není špatné auto (k tomu se dostanu za chvíli), ale rozhodně to není limuzína. Každému, kdo si to myslí, by stačila jediná projížďka v Mercedesu třídy S, nebo Lexusu LS, aby pochopil, jaký obrovský rozdíl je mezi pravou luxusní limuzínou a Superbem. Už slyším ty rozhořčené hlasy „ale Mercedes je přece cenově úplně jinde…“ Ano, přesně tak. Cenově, ale i výsledkem odvedené práce.
Superb spočívá na podvozkové plošině prodlouženého Passatu předminulé generace, který se prodával kdesi na blízkovýchodních trzích. S ohledem na dnes již zastaralé podvozkové komponenty je třeba vyseknout mladoboleslavským poklonu za jejich naladění. Ne, s geniálními elektronicko-pneumatickými podvozky Mercedesu a spol se skutečně srovnávat nemůže, ale člověku zvyklému na Octavii poskytne nadměrně pohodlnou jízdu.
Co se týče vnitřního prostoru, je to další důvod, proč hlas lidu považuje Superb za limuzínu. Vzadu byste mohli pomalu tancovat, případně plodit potomstvo. Místa v oblastech kolen je skutečně spousta. Přesto Superb nelze označit za ideální rodinné auto. Děti totiž místo na nohy zas tolik nepotřebují (leda by byl tatínkem Michael Jordan a maminkou Shaquille O’Neil) a do kufru se sice vejde 480 litrů zavazadel, ale pokud chcete vozit něco objemnějšího, asi bude lepší Roomster. Nebo Octavia kombi. S malými dětmi by se asi příliš nesnesl ani světlý interiér, ale pokud budete vozit čistotné dospělé, jděte do něj, vypadá výborně a interiér prosvětluje a opticky zvětšuje.
Pod kapotou jsme měli motor 2.0 TDI PD DPF 103 kW. Kult naftových motorů se systémem čerpadlo tryska je známým fenoménem, ale troufnu si odhadovat, že na Autowebu bude poměrně silná klika jeho odpůrců. Je fakt že pumpe-düse už je zastaralý systém a v porovnání s moderními common-raily tyhle motory hlučí, duní, rachotí a vibrují. Jenže ouha, ono totiž není 2.0 TDI jako 2.0 TDI. Motor v Superbu má sice základ společný s motorem třeba v Octavii, ale je daleko tišší a kultivovanější. Rozdíl spočívá především v přidané vyvažovací hřídeli, odlišném naladění a pochopitelně také v lepším odhlučnění motorového prostoru. V každém případě je fakt, že diesel byl sice při popojíždění ve městě slyšet, ale rozhodně nerušil tak, jak to dokáže při pořádném sešlápnutí v Octavii.
Superb už pomalu dosluhuje, ale nebál bych se ho označit za velmi slušného kandidáta na ideální služební auto. Pro člověka, který s dalšími třemi kolegy často potřebuje cestovat sem a tam po Čechách, nebo i kousek dál, je Superb zajímavou možností, jak to činit v pohodlí.
Honza Koubek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Škoda Superb 2,0 TDI PD |
---|---|
0-100 km/h (s) | 9,9 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 103 kW/140 koní v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 320 Nm při 1900 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 215 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,4/5,0/6,3 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 62 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4803 |
Šířka (mm) | 1765 |
Výška (mm) | 1469 |
Rozvor náprav (mm) | 2803 |
Provozní hmotnost (kg) | 1570 |
Celková hmotnost (kg) | 2103 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1600 |
Zavazadlový prostor (l) | 480/945 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 723 900 Kč |