Nejošklivější auto Škodovky má nástupce, vypadá docela k světu

Nová Škoda Slavia: Atraktivní sedan doplňuje nabídku modelů v rámci projektu India 2.0.
skoda-fabia_sedan-2005-1600-03-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: Škoda

Po úspěšném uvedení SUV Kushaq rozšiřuje Škoda Auto nabídku modelů určených pro indický trh o sedan ze segmentu A0. Stejně jako Kushaq je i Slavia postavena na modulární platformě MQB-A0-IN.

Jedná se o verzi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, která byla společností Škoda Auto speciálně upravena pro indický trh. Vůz nabízí bohatou bezpečnostní výbavu, moderní infotainment a také dva úsporné a výkonné motory TSI o výkonu 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k).

Model je z velké části vyvíjen v Technologickém centru v indické Púně. Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká:

„Po úspěšném uvedení modelu KUSHAQ pokračuje Slavia v modelové ofenzívě značky Škoda. Rozšiřujeme nabídku modelů Škoda o sedan ze segmentu A0, který je v Indii velmi oblíbený. Nová Slavia je navržena tak, aby vyhovovala potřebám indických zákazníků. Cílem je dlouhodobé posílení pozice značky Škoda na indickém trhu. V další fázi budou vozy vyráběné v Indii vyváženy také na jiné důležité
růstové trhy.“

Zac Hollis, vedoucí Škoda Auto India, říká: „S novým sedanem Slavia a SUV KUSHAQ máme v nabídce dva moderní a vysoce atraktivní vozy ze segmentu A0, který na indickém trhu zaznamenává rychlý růst. Díky upravené platformě MQB-A0-IN, na které jsou postaveny oba vozy, a také vývoji a výrobě, která probíhá v Indii, jsme se přiblížili přáním a potřebám našich indických zákazníků.“

Indický trh by se mohl stát jedním z pěti největších prodejních trhů společnosti Škoda Auto Spolu s SUV Škoda KUSHAQ vytváří nová Škoda Slavia podmínky pro naplnění růstových plánů koncernu Volkswagen v Indii. Ten investuje do projektu India 2.0 celkem jednu miliardu eur.

Cílem je dlouhodobé posílení pozice značek Škoda a Volkswagen na indickém trhu. Do roku 2025 chtějí tyto dvě značky v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu dosáhnout společného tržního podílu ve výši 5 %. Pro Škoda Auto by se tak Indie stala jedním z pěti největších trhů na světě.

Nové jméno Slavia má přímou souvislost s filozofií značky Škoda Jméno modelu propojuje Indii s Českou republikou. Vzdává také hold zakladatelům společnosti Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi, kteří od roku 1896 vyráběli a prodávali v Mladé Boleslavi
vlastní bicykly pod názvem Slavia.

V roce 1899 pak představili první motocykly. Jméno Slavia se stalo na počátku 20. století synonymem spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Jsou to vlastnosti, které i dnes charakterizují filozofii značky Škoda.

1.3.2022 8:18| autor: Hugo Kottás | zdroj: Škoda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist