Škoda odhaluje první detaily o elektrickém crossoveru Enyaq iV

Elektrický crossover Škoda Enyaq iV si zákazníci budou moci pořídit v řadě verzí, mezi kterými nebude chybět sportovní verze RS.
skoda-enyaq-covered-drive-6-1-1920x1280-1100x618.jpg Zdroj: Škoda Auto

Škoda Auto odhaluje první detaily o elektrickém modelu Škoda Enyaq iV, který bude k dispozici v široké nabídce verzí. Zároveň si můžete prohlédnout fotografie z testování, při němž byl vůz maskovaný kamufláží.

S délkou 4 648 a šířkou 1 877 milimetrů bude sériové elektrické SUV Enyaq iV jen o málo menší než klasicky koncipovaný model Škoda Kodiaq. Výška 1 618 mm ovšem jasně naznačuje, že Enyaq iV bude dynamičtěji založený.

Přesto se mohou zájemci i první elektrické SUV značky Škoda těšit na velkorysý vnitřní prostor, který vytváří dojem obývacího pokoje. Podtrhuje ho nový koncept interiéru, který si zákazníci mohou vybrat v několika úpravách a kde Škoda Auto poprvé v sériovém voze používá udržitelné materiály, například kůži činěnou extraktem z oliv.

Škoda Enyaq iV za velkorysý vnitřní prostor vděčí i platformě MEB, která ukládá trakční baterie do podlahy vozu a posádce ponechává maximální prostor. Důkazem prostornosti je objem zavazadlového prostoru 585 litrů. Model Škoda Enyaq iV tak bude dynamický, ale zároveň praktický elektromobil.

Čtěte také: Škoda Octavia RS iV se oficiálně představuje. Plug-in hybridní pohon dosahuje 245 koní

Zákazníci si budou moci model Škoda Enyaq iV pořídit v několika provedeních s pohonem zadních, nebo všech kol, třemi různými kapacitami baterie a v pěti verzích celkového výkonu.

Základním stupněm bude Škoda Enyaq iV 50 s baterií o kapacitě 55 kWh, který bude mít na zadní nápravě elektromotor o výkonu 109 kW a slibuje dojezd až 340 kilometrů na jedno nabití. Druhou možností bude Škoda Enyaq iV 60 s elektromotorem o výkonu 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh. Tato varianta nabídne dojezd až 390 kilometrů.

Nejdelší dojezd, až 500 kilometrů, umožní verze Škoda Enyaq iV 80 s baterií o kapacitě 82 kWh a elektromotorem s výkonem 150 kW. Baterii o nejvyšší kapacitě využijí i dvě verze s pohonem všech kol, které budou mít kromě elektromotoru na zadní nápravě i druhý elektromotor vpředu.

Verze Škoda Enyaq iV 80X bude mít výkon 195 kW, sportovně založené provedení vRS pak nabídne 225 kW. Nejdynamičtější varianta umožní zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost 180 km/h.

Obě varianty s pohonem všech kol nabídnou dojezd až 460 kilometrů. Nabíjení bude možné až výkonem 125 kW, což přinese možnost dobít baterii z deseti na 80 % za čtyřicet minut.

11.5.2020 12:05| autor: Tomáš Malík | zdroj: Škoda Auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist