Společnost Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi obnovila výrobu plně elektrického SUV modelu Enyaq iV. Kvůli omezeným dodávkám kabelových svazků bylo nutné produkci na několik týdnů přerušit.
Nyní jsou dodávky potřebných dílů opět zajištěné a výrobu je možné obnovit. Dlouhodobým cílem společnosti Škoda Auto je zachování plné výrobní kapacity. To ovšem závisí na dostupnosti dílů, přičemž další vývoj v tuto chvíli nelze předpovídat.
Po obnovení výroby se počítá s týdenní kapacitou 1 000 vozů Enyaq iV a tato úroveň se bude během následujících dvou měsíců postupně navyšovat. V dlouhodobém horizontu se v závodě v Mladé Boleslavi denně vyrobí až 370 vozů Enyaq iV a Enyaq Coupé iV.
Čtěte také:
Test Škody Enyaq Coupé RS iV: Provětrali jsme nejvýkonnější Škodovku současnosti
Norský velvyslanec bude jezdit Škodovkou. Jak jinak, než elektrickou
Srovnání první škodovky s poslední ukazuje, jak radikálně se auta za 115 let změnila
První SUV značky Škoda s plně elektrickým pohonem představuje pro českou automobilku zatím největší krok v realizaci své strategie elektromobility. Enyaq iV vychází z modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen.
Vůz vzniká v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a je tak jediným modelem na bázi MEB v Evropě, který se vyrábí mimo Německo. Automobilka kvůli modelu Enyaq iV přebudovala stávající linku a upravila ji i pro potřeby vozů kategorie MEB.
Díky tomu zde – jako v jediném evropském závodě koncernu Volkswagen – probíhá současně výroba automobilů se spalovacími motory (na modulární platformě MQB) a elektromotory (na platformě MEB). Ze stejné linky tak vedle plně elektrického SUV sjíždí i nejprodávanější model Octavia.