autoweb.cz > Škoda Greenline: zelené nálepky pro všechny modely
Škoda Greenline: zelené nálepky pro všechny modely
Na pařížském stánku automobilky z Mladé Boleslavi se žádných sportovních překvapení nedočkáme. Bude se tu zachraňovat planeta, a to novými, zelenějšími modely Greenline. Postižena bude celá nabídka největšího českého výrobce aut. Malé vozy vystaví návštěvníkům nový diesel 1.2 TDI, ty větší pak podařený čtyřválec 1.6 TDI.
Některé z modelů už jsme samozřejmě viděli. Fabii a Roomster Greenline II představila Škoda v květnu, ale na velkém evropském autosalonu zatím ani jeden z modelů vystaven nebyl. Octavia Greenline s motorem 1.6 TDI se prodává už od loňska, jenže i ona má pod kapotou pár novinek – především systém stop-start a alternátor regenerující energii pouze při jízdě bez plynu. Oba systémy dostanou nově všechny modely Greenline bez rozdílu.Fabii ve verzích hatchback i kombi pomohly změny k emisím CO2 pouhých 89 gramů na kilometr. 1.2 TDI má přitom slušných 75 koní a snad je také o něco kultivovanější než starý tříválec. První Fabia Greenline byla po stránce vychování naprosto beznadějná, v její kabině bylo ticho asi jako ve startujícím plně naloženém Liberatoru. Uměla však jezdit pod čtyři litry na sto.
Nyní je zelená Fabia ještě úspornější, Škoda slibuje spotřebu 3,4 l/100 km, a o podobné výkony se pokusí také Roomster se stejným motorem. Ten by měl jezdit za 4,2 litru na sto kilometrů a stát se nejúspornějším vozem ve třídě malých MPV.Čtyřválec 1.6 TDI už vídáme pod kapotami koncernových vozů nějakou dobu, v Paříži ji však Škoda nasadí do záchranných prací ve velkém. Pod kapotu ji kromě Octavie dostanou také Superb a Yeti. Šestnáctistovka představuje ve srovnání se starým motorem 1.9 TDI obrovský krok vpřed. Výkon 105 koní zůstává, ale kultivovanost je o několik kategorií jinde. Spotřeba Octavie Greenline teoreticky činí skvělých 4,4 litru na sto.
Jedinou úplnou novinkou bude v Paříži kompaktní SUV Yeti Greenline. Jeho motor 1.6 TDI má stejných 105 koní a 250 newtonmetrů jako pod kapotou Octavie, spotřeba bude kvůli větší čelní ploše nepatrně vyšší. 4,6 l/100 km však stále vypadá sympaticky a dostat se v reálném světě pod šest litrů by nemusel být velký problém. To je na SUV slušný výkon.
autoweb.cz