autoweb.cz > Testy automobilů > Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR
Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR
RADOSTI
Ve srovnání s předchozí 1.9 TDI je to ohromný pokrok na všech frontách…
STAROSTI
…ale pochybujeme, že se drahý diesel někomu vyplatí.
Nová Škoda Fabia RS 1.2 TSI byla sice nejsledovanější, ale zdaleka nikoliv jedinou novinkou, kterou mladoboleslavská značka skupiny Volkswagen představila v rámci faceliftu celé řady Fabia. Do nabídky pohonných jednotek se nastěhoval také diesel 1.6 TDI, který je o generaci modernější než dřívější 1.9 TDI.
Samozřejmě jde o stejný čtyřválec, který nás nijak nenadchl v recenzi liftbacku Škoda Octavia 1.6 TDI a jen o něco smířlivěji jsme se k němu stavěli, když poháněl Volkswagen Golf 1.6 TDI. Místo dřívějšího vstřikování čerpadlo-tryska, které bylo specialitou koncernu VW, má obvyklý common-rail – odtud označení 1.6 TDI CR. Pro Fabii včetně karosářské verze Combi je motor k mání ve dvou variantách. Slabší z nich vyvine 90 koní v 4200 ot./min. a 230 Nm od 1500 do 2500 ot./min., ale naše žlutá Škoda Fabia Combi měla pod kapotou silnější provedení. Výkon 105 koní je stejný jako u dřívější jednotky 1.9 TDI a také točivý moment 250 Nm bude majitelům „jednadevítky“ znít povědomě.