autoweb.cz > palivo > nafta > čerpadlo na naftu > Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR
Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR
Dynamika 7
Chování na silnici 6
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 4
Celkové hodnocení 7
RADOSTI
Ve srovnání s předchozí 1.9 TDI je to ohromný pokrok na všech frontách…
STAROSTI
…ale drahý diesel se v této třídě vyplatí jen málokomu.
Škoda Fabia RS fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nová Škoda Fabia 1.2 TSI byla sice nejsledovanější, ale zdaleka nikoliv jedinou novinkou, kterou mladoboleslavská značka skupiny Volkswagen představila v rámci faceliftu celé řady Fabia. Do nabídky pohonných jednotek se nastěhoval také diesel 1.6 TDI, který je o generaci modernější než dřívější 1.9 TDI.Samozřejmě jde o stejný čtyřválec, který nás nijak nenadchl v recenzi liftbacku Škoda Octavia 1.6 TDI a jen o něco smířlivěji jsme se k němu stavěli, když poháněl Volkswagen Golf 1.6 TDI. Místo dřívějšího vstřikování čerpadlo-tryska, které bylo specialitou koncernu VW, má obvyklý common-rail – odtud označení 1.6 TDI CR. Pro Fabii včetně karosářské verze Combi je motor k mání ve dvou variantách. Slabší z nich vyvine 90 koní v 4200 ot./min. a 230 Nm od 1500 do 2500 ot./min., ale naše žlutá Škoda Fabia Combi měla pod kapotou silnější provedení. Výkon 105 koní je stejný jako u dřívější jednotky 1.9 TDI a také točivý moment 250 Nm bude majitelům „jednadevítky“ znít povědomě.Co jim zato rozhodně povědomě znít nebude, je zvuk nového motoru. Zastudena, zatepla, ve městě nebo při zrychlování v dálničním stoupání, tam všude se Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR projevuje o několik kvalitativních úrovní kultivovaněji než dosavadní chrochtadlo. Na rozdíl od těžších aut segmentu C, kam patří Golf, Octavia i minulý týden recenzovaný SEAT Altea XL Ecomotive, v lehké Fabii tolik nevadí delší odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Auto působí docela svižně a třebaže udávaných 4,2 l/100 km nemá s realitou mnoho společného, udržet hodnotu na palubním počítači pod pěti litry nevyžaduje nadlidské sebezapření.Pochopitelně můžete počítat také s generickými přednostmi Škody Fabia, poctivě smontovaným interiérem počínaje a pořádným kufrem konče. Ačkoliv známý blogger D-Fens, s jehož názory se obvykle ztotožňuji, nemůže Fabii přijít na jméno, musím trvat na tom, že z uživatelského i konstrukčního hlediska patří nejmenší škodovka k tomu lepšímu, co se dá v nižší třídě najít.Otázkou nicméně je, kdo a proč by měl dát verzi 1.6 TDI CR přednost před jinými motorizacemi. I když se pokusíme ignorovat tradičně přepychovou výbavu našeho novinářského auta, vyjde Škoda Fabia Combi 1.6 TDI CR 77 kW ve střední výbavě Ambiente na 395 900 Kč. To je o plných osmdesát jedna tisíc – neboli o 25 procent! – víc, než kolik byste zaplatili za identicky vybavenou Fabii Combi 1.2 TSI se shodným výkonem i počtem převodových stupňů. A snad nemusíme zdůrazňovat, která z těchto dvou motorizací má navrch z hlediska dynamiky, kultivovanosti a dojmu z jízdy.
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem, vstřikování common-rail |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Kompresní poměr | 16,5:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 79,5 x 80,5 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 77/105 v 4400 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 250 v 1500 až 2500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 84,7 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 190 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,2 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 45 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4347 |
Šířka (mm) | 1642 |
Výška (mm) | 1498 |
Rozvor náprav (mm) | 2451 |
Provozní hmotnost (kg) | 1239 |
Celková hmotnost (kg) | 1694 |
Zavazadlový prostor (l) | 505 až 1485 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 264 900 Kč |
Základní cena test. verze | 380 900 Kč |