autoweb.cz > Škoda > Škoda Citigo > Škoda Citigo Monte Carlo 1.0 MPI 75 k (2014)
Škoda Citigo Monte Carlo 1.0 MPI 75 k (2014)
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 10
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.4
Radosti
Živý a kultivovaný motor; hbitý a pohodlný podvozek; solidní zpracování a prostor
Starosti
Nevypínatelná stabilizace; pomalá reakce na plyn; Monte Carlo jenom jako značka
Pro mikro autíčka do města mám obrovskou slabost, takže i přes skutečnost, že jsem už dříve natáčel Škodu Citigo Sport, když o konferenční stolek v redakci zacinkaly klíče od dalšího Citiga, nedal jsem kolegům šanci a hned jsem po nich chňapnul. Verze Monte Carlo se od Sportu příliš neliší, dostala stejný, o 15 mm snížený podvozek, lízátko na předním nárazníku, difuzor na zadním, spojler na víku kufru a několik rychlých pruhů a plaket, aby bylo jasné, že tohle není jen tak obyčejné Citigo
Interiér
Uvnitř se žádné velké novinky také neudály a změny postřehnete jen nepatrné. Znamená to tedy, že tu jsou stejné pruhované sedačky jako ve verzi Sport, jiný je jen volant se zploštělou spodní částí věnce, který dostaly všechny nové modely v edici Monte Carlo. Stále je tu také plato zavazadlového prostoru, které když zapomenete sklopit, bude vám bránit ve výhledu dozadu, a jen jedno tlačítko stahování oken u řidiče. To však příliš nevadí, interiér je totiž natolik úzký, že na druhou stranu pohodlně dosáhnete, neznamená to však, že by byl nějak stísněný. Naopak působí vzdušným a prostorným dojmem, a to i vzadu.
Pohon
Ani verze Monte Carlo se nemůže pyšnit navýšením výkonu, a tak ve spojení s nabroušeným vzhledem působí pouhých 75 koní litrového tříválce poněkud úsměvně. Když ho ale rozparádíte, odmění se svižnou dynamikou a živým, řízným charakterem. Škoda jen vlažné odezvy na plyn a trochu nepřesného chodu pětistupňové manuální převodovky. Co však potěší, to je klidný chod motoru, který nepřenáší téměř žádné vibrace do kabiny a mezi tříválci patří k těm nejkultivovanějším.
Spotřeba
Největší potěšení však přinese pohled na pomalu klesající ručičku palivoměru a pohled do tabulky průměrné spotřeby, která nezvykle přesně koresponduje s reálnými hodnotami. Při vlažné jízdě mimo město totiž není problém dostat se na čtyři litry na sto kilometrů, ve městě lze pohodlně jezdit do šesti litrů a při okreskové rošádě se jen těžko dostanete přes deset. V klidu tak můžete držet pravou nohu zabořenou až do podlahy a užívat si výborně odladěného podvozku.
Ovladatelnost
Přestože podvozek doznal oproti standardnímu Citigu snížení o 15 mm, na komfortu jízdy se to nijak negativně neprojevilo. S nerovnostmi si poradí sebevědomě, na malé auto působí velmi bytelně a neodskakuje ani nebouchá. Není vyloženě plavný, pocítíte, že je dost tuhý, což však znamená slušnou přilnavost v zatáčkách a stabilitu při vyšších rychlostech. Jeho přirozenou hravost omezuje jen nevypínatelná stabilizace, která zažehná jakoukoliv chuť odstavit zadní nápravu.
Verdikt
Pořád se nemohu přenést přes zklamání, že je Monte Carlo jenom značka, která kromě vizuálních vylepšení prakticky nic nepřináší. Pokud chcete chytře navržené auto do města, obyčejné Citigo postačí, jestli hledáte kapesní hot-hatch, Monte Carlo jím bohužel není, jakkoliv je s ním velká zábava. Jako základ pro ostrou verzi RS je však na dobré cestě. Stačí už jenom turbo, nějakých 120 koní, ostřejší reakce na plyn a zcela vypínatelná stabilizace. Všechno ostatní, včetně podvozku, který působí, že by klidně snesl mnohem vyšší porci výkonu, může klidně zůstat tak, jak je. Tak kdy se konečně dočkáme?
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový tříválec |
Palivo | benzín |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 999 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | typu McPherson |
Vzadu | kliková s vlečnými rameny |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | bubnové |
Pneumatiky vpředu | 185/55 R15 |
Pneumatiky vzadu | 185/55 R15 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 55 / 75 v 6200 |
Točivý moment (Nm) | 95 v 3000 - 4300 |
0-100 km/h (s) | 13,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 171 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,9 / 4,0 / 4,7 |
Objem nádrže (l) | 35 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3563 |
Šířka (mm) | 1641 |
Výška (mm) | 1478 |
Rozvor náprav (mm) | 2420 |
Provozní hmotnost (kg) | 929 |
Celková hmotnost (kg) | 1290 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | - |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | - |
Zavazadlový prostor (l) | 251 / 951 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 196 900 Kč (1.0 MPI 60 k Active 5 dv.) |
Základní cena test. verze | 206 900 Kč (1.0 MPI 75 k Active 5 dv.) |
Cena testovaného vozu | 266 900 Kč (1.0 MPI 75 k Sport 5 dv.) |