Škoda chce zdvojnásobit prodeje

Mladoboleslavská automobilka chce do roku 2020 prodávat jeden a půl milionu aut ročně.

Škodě stále uniká pomyslná meta jednoho milionu prodaných aut. Ne snad, že by zákazníci auta nekupovali. Ba naopak, zájem je veliký a továrny nestačí rychle uspokojovat poptávku. Výstavbou nových továren a zvýšením produktivity těch stávajících ale bude možné dosáhnout plánovaných čísel.Škoda nechce zanevřít na Evropu, kde bude upevňovat své postavení. Nelze už ale očekávat výrazný růst. Velký potenciál ovšem ukrývají rozvíjející se trhy v Indii, Rusku a především Číně. Škoda proto rychle stíhá rozjíždějící se vlak.

Škoda v současné době čelí kritice ze strany Volkswagenu, že jsou její produkty příliš „agresivní“ a požírají nadřazené Volkswageny. Pravda, zákazníci v Evropě raději koupí stejně kvalitní, lépe vybavenou a  zároveň levnější Škodu než Volkswagen. VW proto chystá „odvetná“ opatření a podle všeho zakáže Škodě luxusní prvky výbavy.Šéf Škody Winfried Vahland ale odmítá připustit, že by Škoda kanibalizovala na Volkswagenu. Podle něj jsou skutečnými soupeři Škody spíše značky Kia a Hyundai, které zaznamenaly výrazný růst nejen v  prodejích, ale i v kvalitě. S nimi chce na rozvíjejících se trzích v  Asii Škoda bojovat o přízeň zákazníků.

autoweb.cz

4.11.2010 8:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist