autoweb.cz > Škoda > Škoda Auto za letošní rok dodala zákazníkům přes 913 700 vozů
Škoda Auto za letošní rok dodala zákazníkům přes 913 700 vozů
Škoda dodala za první tři čtvrtletí roku 2019 zákazníkům na celém světě 913 700 vozů. Výrazný růst zaznamenala automobilka ve východní Evropě (+10,6 %), v západní Evropě (+6,8 %) a v Rusku (+7,0 %). Ve srovnání s minulým rokem se však celosvětové dodávky zákazníkům snížily o 2,7 % (leden až září 2018: 939 100 vozů). Důvodem je i nadále klesající celkový trh s osobními vozy v Číně. Na ostatních světových trzích mimo Čínu dodala Škoda za prvních 9 měsíců roku celkem 719 300 vozů, dodávky zákazníkům tak v porovnání s minulým rokem vzrostly o 4,4 %. V září zaznamenala automobilka celosvětově 102 000 dodávek zákazníkům (+7,5 %). Poptávka po SUV modelech značky Škoda je i nadále velmi vysoká.
Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto, za oblast prodeje a marketingu, zdůrazňuje: „Za první tři čtvrtletí roku jsme zákazníkům na celém světě dodali celkem 913 700 vozů. Díky značnému růstu v Evropě a v Rusku se nám podařilo kompenzovat aktuální vývoj v Číně. Uvedením našeho městského SUV Kamiq na evropský trh a představením modelu Kamiq GT pro čínský trh v listopadu, budeme dále pokračovat v produktové ofenzívě a pro naši atraktivní modelovou paletu nadchneme nové zákazníky.“
V západní Evropě zvýšila Škoda své dodávky zákazníkům za první tři čtvrtletí o 6,8 % na 397 300 vozů (leden až září 2018: 371 900 vozů). V tomto trendu pokračuje automobilka také
v září: 42 200 dodaných vozů ve srovnání s loňským rokem představuje nárůst o 29,7 % (září 2018: 32 600 vozů). V Německu, na svém druhém největším trhu, zaznamenala Škoda za prvních devět měsíců roku 146 300 dodávek vozů zákazníkům (leden až září 2018: 133 200 vozů; +9,9 %). V září vzrostly dodávky zákazníkům oproti loňskému roku o 33,5 % na 14 800 vozů (září 2018: 11 100 vozů). Za první tři čtvrtletí roku zaznamenala Škoda dvouciferný růst ve Francii (26 400 vozů; +12,1 %), Rakousku (22 100 vozů; +12,0 %), ve Švýcarsku (16 500 vozů; +31,2 %), v Nizozemsku (14 400 vozů; +12,5 %) a v Dánsku (12 100 vozů; +19,5 %).
Ve střední Evropě dodala automobilka za prvních devět měsíců roku zákazníkům 159 500 vozů a potvrdila tak úroveň loňského roku (leden až září 2018: 160 800 vozů; -0,8 %). V září zaznamenala automobilka 16 500 dodávek vozů zákazníkům a ve srovnání se stejným obdobím loňského roku si polepšila o 7,4 % (září 2018: 15 300 vozů). Na domácím českém trhu bylo zákazníkům za první tři čtvrtletí dodáno 70 300 vozů, což v porovnání s loňským rokem představuje mírný pokles o 2,7 % (leden až září 2018: 72 200 vozů). V září vzrostly dodávky na 7 400 vozů a překonaly tak loňský výsledek o 8,8 % (září 2018: 6 800 vozů). Dodávky zákazníkům zvýšila Škoda za první tři čtvrtletí oproti minulému roku také ve Slovinsku (5 900 vozů; +5,4 %) a v Chorvatsku (4 800 vozů; +6,3 %).
Ve východní Evropě bez Ruska dodala Škoda od ledna do září zákazníkům 37 200 vozů a zaznamenala tak nárůst o 10,6 % (leden až září 2018: 33 600 vozů). V září vzrostly dodávky zákazníkům oproti loňskému roku o 13,0 % na 4 100 vozů (září 2018: 3 600 vozů). Za prvních devět měsíců roku zaznamenala automobilka dvouciferný růst v Srbsku (5 900 vozů; +16,5 %), na Ukrajině (4 200 vozů; +13,3 %), v Bulharsku (3 600 vozů; +18,5 %) a v Kazachstánu (800 vozů; +56,3 %).
V Rusku dodala Škoda za první tři čtvrtletí svým zákazníkům 61 500 vozů, což oproti loňskému roku představuje nárůst o 7,0 % (2018: 57 500 vozů). V září zde dodávky zákazníkům poklesly o 5,6 % na 7 300 vozů (září 2018: 7 800 vozů).
V Číně, na svém největším trhu, dodala Škoda za první tři čtvrtletí letošního roku zákazníkům 194 500 vozů, ve srovnání s loňským rokem poklesly dodávky o 22,3 % (leden až září 2018: 250 200 vozů). V září automobilka zákazníkům dodala 25 300 vozů (září 2018: 30 600 vozů; -17,2 %). Celkový pokles trhu s osobními vozy v Číně se tak projevil i na dosavadním vývoji dodávek značky Škoda. Čínský trh se i nadále vyznačuje obecnou zdrženlivostí a nejistotou.
V Indii dodala Škoda od ledna do září 10 800 vozů zákazníkům a ve srovnání s loňským výsledkem zaznamenala pokles o 14,9 % (leden až září 2018: 12 600 vozů). V září dodala značka Škoda zákazníkům 1 200 vozů a zaznamenala tak rovněž mírný pokles ve srovnání s minulým rokem (září 2018: 1 400 vozů; -12,5 %).