autoweb.cz > Shelby > Shelby GT350R Mustang (2015): už i Ford má své GT-R, tohle je na okruhy orientovaný „pony“
Shelby GT350R Mustang (2015): už i Ford má své GT-R, tohle je na okruhy orientovaný „pony“
Modrý ovál dnes v Detroitu vytahuje z rukávu svá největší esa a zatím mu to jde náramně. Pravděpodobně nejvíce pozornosti sklidí jeho nejnovější reinkarnace legendárního modelu GT40 s poněkud jednodušším označením GT, opomenout bychom však asi neměli ani nové Shelby GT350R.
Podle oficiální tiskové zprávy je právě tento stroj tím „nejvíce na okruhy orientovaným vozem z produkce značky Ford“, přičemž vyrábět se začne ještě letos v limitované edici.
Jak naznačuje označení, vůz vychází z nedávno představeného modelu GT350, ono R ve jméně však není pouze symbolem pro sadu dalších spoilerů na karoserii. Zatímco atmosférická pohonná jednotka 5.2 V8 s plochou klikovou hřídelí, výkonem „přes 500 koní“ a nejvyšším točivým momentem „přes 400 libro-stop“ (tedy více než 542 newtonmetrů), zůstává (šestistupňový manuál a samosvor také), spousta dalších mechanických komponentů byla kompletně přepracována.
Vůz má kromě modifikované aerodynamiky snížený podvozek pomocí nové sady pružin, méně náklonů by měly zajistit jiné stabilizátory, ale upravena byla rovněž geometrie zavěšení a dorazy, kalibrace magnetických tlumičů a nechybí také tužší silentbloky či přesnější unibaly, respektive kloubové hlavy čepů přední nápravy.
Aby toho nebylo málo, najdete zde sériově (!) dodávaná, devatenáctipalcová karbonová kola nazutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, která v každém podběhu ušetří 5,9 kg neodpružené hmoty. Inženýři dále odstranili klimatizaci, stereo, zadní sedadla, koberečky a z výfukového systému „letěly“ pryč také rezonátory, což se podle tvůrců mělo postarat také o vylepšení zvuku. Výsledkem je snížení hmotnosti téměř o 60 kg ve srovnání s GT350 s paketem Track.