autoweb.cz > Dodge > Dodge Charger > Seznamte se: Dodge Charger SRT Hellcat je nejrychlejší a nejsilnější sedan světa
Seznamte se: Dodge Charger SRT Hellcat je nejrychlejší a nejsilnější sedan světa
Když se řekne super sedan, většině z vás se nejspíš vybaví nějaký nadopovaný stroj z Německa. Možná je na čase trochu přehodnotit měřítka, protože Dodge Charger SRT Hellcat se odteď pyšní titulem nejrychlejšího a nejsilnějšího produkčního sedanu na světě.
Pohonná jednotka je přesným opakem downsizingu, i když přeplňování se automobilka při honu za nejvýkonnějším sériově vyráběným vidlicovým osmiválcem nevyhnula. Do válců o objemu 6,2 litru žene vzduch kompresor, aby motor na vstupní hřídel osmistupňové automatické převodovky směřoval neskutečných 717 koní a 880 Nm. Pokud by to na vás bylo moc, stačí do spínací skříňky namísto červeného klíče zasunout černý, který motor podladí na 507 koní.
Z více než zřejmých důvodů je automatická převodovka tou jedinou možností, jak zadní kola s motorem spojit, manuál můžete zvolit u příbuzného Challengeru SRT Hellcat. U toho na malý moment zůstaneme. Lidé z automobilky totiž tvrdí, že čtyřdveřový Charger dokáže totožný výkon lépe přenést na silnici díky vyšší celkové hmotnosti (2114 kg) a jejímu rozložení (54:46).
Navzdory logice tedy Charger zdolá sprint na čtvrtmíli za rovných 11 sekund, zatímco lehčí Challenger potřebuje další dvě desetiny. Jen pro srovnání, tenhle zběsilý sedan dokáže ve sprintu na čtvrtmíli zesměšnit i stroje jako Chevrolet Camaro ZL1 nebo Dodge Viper SRT GTS. Disciplínu 0-160-0 km/h zvládne Charger SRT Hellcat pod 13 sekund a rozjede se až na 328 km/h.
Dodge Challenger SRT Hellcat sesmaží zadní gumy s výkonem 717 koní
Autonovinky | vydáno 2. 7. 2014
O kontakt s asfaltem se starají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 275/40 ZR20 obuté na kované disky o průměru dvaceti palců. Za nimi se ukrývají brzdy Brembo s kotouči o průměru 390 mm, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové vzadu. V neposlední řadě byste při pohledu do podběhů objevili také třístupňové adaptivní tlumiče.
Při tom všem se na palubě nachází více než bohatá výbava, která zahrnuje vyhřívané a ventilované sedačky čalouněné kůží Nappa a Alcantarou, prémiový audiosystém Harman/Kardon nebo digitální přístrojový panel doplněný o multimediální systém Uconnect s dotykovým displejem o úhlopříčce 8,4 palce.
Výroba by měla odstartovat v prvním kvartále roku 2015 za zatím neurčenou cenu. Není ale sebemenších pochyb o tom, že půjde jen o zlomek toho, kolik si za výkonově srovnatelné modely řeknou evropské automobilky.