autoweb.cz > Volvo > Volvo XC60 > Sexy je slabé slovo. Volvo XC60 Black Edition otvírá cestu do nepoznaných vizuálních výšin. Jen v těch výškách nezapomínejte nabíjet
Sexy je slabé slovo. Volvo XC60 Black Edition otvírá cestu do nepoznaných vizuálních výšin. Jen v těch výškách nezapomínejte nabíjet
Když se podíváte na webové stránky značky Volvo, horko těžko byste tam hledali automobily, které mají pod kapotou dieselový agregát. A benzinová jednotka přichází už v podstatě ruku v ruce jako mild-hybrid nebo plug-in hybrid. Poselství Švédů je jasné. Elektrifikace. Přes to už vlak nejede. Cesta je to značně optimistická, dlážděná, řekněme velmi hrbolatými kostkami, ale zatím v podstatě úspěšná. Ona totiž Volva mají co nabídnout v rámci vyladěnosti a dynamiky, a tím pádem přitáhnou zákazníky, kteří přesně o tento soulad stojí. A XC 60 nebyla v tomto ohledu jiná.
Černá je dobrá, to je fakt
O vizuální stránce XC60 toho už bylo napsáno mnoho, takže jen lehká připomínka. Nejvýraznějším prvkem jsou světlomety, které svým tvarem připomínají, a samo Volvo tuto interpretaci používá, Thorovo kladivo aneb Odkaz severské mytologie. A pak už je to jen o specifikaci, kterou si sami zvolíte. Aby to Švédi udělali zajímavější, prostě z celého auta udělali černý neprůstřelný sexy tank a označili to jako „Black edition“. Ačkoliv to zní jako kdybyste se s oním vizuálem ztratili v davu, opak je pravdou. Ony černé prvky přitahují oči kolemjdoucích tak výrazně, že se až budete divit. Nejvýraznější černou asi poznáte na masce chladiče, včetně oné přetínající linky, která v sobě uprostřed skýtá logo Volva – samozřejmě jak jinak než v té nejtmavší barvě. Leskle černou barvu ale obsahují i rámečky otvorů v předním nárazníku, nebo kryty zrcátek a stejně tak hagusy. Co osobně považujeme za jeden z nejzajímavějších prvků na autě jsou kola speciálního výbrusu ve velikosti 21 palců. Zvenku tohle auto prostě působí neskutečně odvážně přitažlivým pocitem.
Uvnitř je to o čistotě
A nejinak je tomu samozřejmě v interiéru. Ten je poskládaný čistě a elegantně, jako jsme tomu u těchto modelů značky zvyklí. Prim hraje křišťálová hlavice automatické převodovky. Tohle je něco, z čeho máme vždycky u Volv radost. Prvek, který na vás dýchne jakýmsi nadřazeným pocitem. Stejně tak budete spokojeni s pohodlím, které poskytnou černá (jak jinak) sportovní sedadla potažená kvalitní kůží. Sympatická je i další volba materiálu prostupující interiérem – konkrétně narážíme na použitý hliník, který tomu všemu dává jakýsi šmrnc.
Stále ocenění hodný je vertikální středový displej, který frčí na Androidím systému, což je potěšující hlavně pro použití Google map a podobných featur, na které jsou uživatelé mobilních telefonů na stejné platformě zvyklí. Infotainment je díky tomu jednoduchý a přehledný, a nemám co vytknout. Možná jen digitální přístrojovka by mohla mít širší nastavení vizuálního rozhraní. Střídají se v ní pouze dvě možná nastavení a troufáme si tvrdit, že by řidič ocenil více informací.
Pod kapotou jen zeleno
A co se skrývá pod kapotou? Lehčí varianta, která je označená jako T6 si s sebou nese dvoulitrovou benzinovou jednotku spřáhnutou s 8stuňovým automatem, a to celé logicky doplňuje elektromotor. Tato hračka v útrobách černého koně se umí pochlubit maximálním výkonem 257 kW a stádem 253 koní. Působivé je i zrychlení z 0 na 100, které je zde 5,7 sekund. Ano, i takové auto se do toho umí pořádně opřít. A nejsou to pouze papírové hodnoty. Volvo tohle prostě umí. Umí vyladit motorizaci tak, aby byla přímá, přesná, rychlý a dravá, stejně tak na druhé straně umí implementovat do řidičského života onu úspornost, ale pouze v tom případě, pokud je zákazník poslušný a dobíjí. Protože kde jinde, než u plug-in hybridního Volva je potřeba dobíjet. Pokud tak budete činit a budete jezdit dravě, spotřeba bude i 2l/100 km, pokud nebudete dobíjet, můžete se hravě dostat například na 9. Věřte nám.
Pochvalu si ale zaslouží i různé jízdní režimy a jejich okamžité se přizpůsobí jízdním požadavkům. V hybridu si užijete normální jízdu, v režimu Power za to vezmete, AWD zapnete, pokud vám to bude klouzat a offroad si užijete, když vjedete prostě do menšího terénu pro potěchu vašeho vnitřního já. Je nutno říct, že XC 60 za to umí pořádně vzít, ale nejvíc jí sluší rozvážný a klidný styl jízdy, s ovládaní jedním pedálem a přizpůsobením jízdy za pomoci rekuperace. Tohle je věc, která je jak šitá na míru takovému autu a v tomhle statusu se vám švédská perla odvděčí klidem nejvíce. Podvozek bude fungovat na jedničku, v klidu s vámi pohupovat a dávat vám pocit naprostého klidu a vyrovnání. A přesně sem Volvo patří. Do klidu a rozvahy.
Testy SUV
Volvo XC60 v černém provedení je jakási intepretace temného zvířete, které je přítulné, ale umí pěkně podrábat. V tom nejlepším smyslu slova. Je určeno náročnějším zákazníkům, kteří vědí, co chtějí a mají na to finanční zázemí – cena kolem 2 milionů říká vše. Tohle je auto je prostě pro fajnšmekry.