autoweb.cz > Seat > Seat míří do Číny
Seat míří do Číny
Největší automobilový trh světa, kde v posledních letech trhají vlastní prodejní rekordy Volkswagen, Audi nebo Buick, se dosud musel obejít bez vozů Seat. Značka přitom konečně potřebuje najít nové zákazníky, pokud nemá skončit v propadlišti dějin. Seat proto vystaví své modely už za měsíc v Šanghaji a prodávat je Číňanům začne počátkem roku 2012.
Překvapivé oznámení přišlo na každoroční konferenci, kterou skupina Volkswagen pořádá pro média a investory. James Muir, šéf Seatu, vyjádřil víru, že značka osloví úspěšné mladé čínské muže, kteří si kupují auta za vlastní peníze a chtějí se lišit od průměru. Nechceme být špatnými proroky, ale právě o tento druh zákazníka se automobilka velmi neúspěšně pokouší už řadu let v Evropě.Seat bude v Číně zprvu nabízet výhradně nejrychlejší verze svých aut. To znamená modely Cupra a Cupra R řad Leon a Ibiza. Vozy do Číny dorazí už hotové ze španělského Martorellu, což jse na první pohled neobvyklý tah – většina z dvou milionů aut, která Volkswagen Group v Číně každý rok prodá, je totiž postavená přímo na místě.
Rozhodnutí dovážet auta za Španělska má jeden veřejný důvod a jeden stejně zjevný, tiše ignorovaný. Tím prvním je, že Seat potřebuje zvýšit produkci v Martorellu. Továrna je hluboko pod svou kapacitou půl milionu aut ročně a generuje obrovské ztráty. Druhou příčinou je spěch. Seat začne s prodejem importovaných modelů, protože do konce letošního roku nestihne spustit v Číně vlastní linku. Na to, že se později část výroby přesune do Číny, si klidně vsaďte, levnější verze Ibizy totiž za rozumné peníze nejdou vyrábět na jednom konci světa a prodávat na druhém.V tom nakonec můžeme hledat i důvod, proč se v nabídce objeví jen nejrychlejší modely. Muir rozhodnutí komentoval slovy: „V Číně stále existuje zájem o importovaná auta. Audi a další luxusní značky jsou tímto způsobem velmi úspěšné.“ Slyšet o Audi v souvislosti se Seatem je téměř k smíchu, ale nejdražší modely v nabídce se cenami blíží levnějším Audi. Ve vyšších částkách se snadno rozpustí náklady na transport přes půl světa.
autoweb.cz