autoweb.cz > Seat > Seat Leon > Seat Leon ST Cupra (2015): rekordman Nürburgringu také v praktičtější verzi kombi
Seat Leon ST Cupra (2015): rekordman Nürburgringu také v praktičtější verzi kombi
Rychlé kombíky se v rámci německého koncernu Volkswagen množí jako lavina. Jsou tomu necelé dva měsíce, co jsme vám představili zbrusu nový 300koňový Golf R Variant a už je tady další stroj z produkce stejné společnosti, akorát s jiným logem na přídi – Leon ST Cupra.
Na rozdíl od novinky z Wolfsburgu se kombík z Martorellu nebude spoléhat na pohon všech kol 4Motion a z politických důvodů nedostane ani nejostřejší provedení přeplňovaného čtyřválce 2.0 TSI, každopádně Leon ST Cupra se za své výkony vůbec stydět nemusí.
Auto vychází z pětidveřového hatchbacku, který nadále patří k těm absolutně nejrychlejším sériovým automobilům s pohonem přední nápravy na Severní smyčce Nürburgringu. Pochopitelně větší karoserie a nepatrně vyšší hmotnost dynamiku vozu trochu otupily.
S výkonem 280 koní a nejvyšším točivým momentem 350 newtonmetrů kombík akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy ve spojení s DSG, respektive za 6,2 vteřiny v kombinaci s manuálem. To jsou v obou případech o desetinku vteřiny horší časy ve srovnání s krátkou verzí, zatímco maximální rychlost zůstává elektronicky omezena na 250 km/h.