Seat Leon Cupra (2014) dostává zabrat na Nordschleife

Octavia RS III bude moci pouze tiše závidět. Vrcholné modely Leonu se chystají dorazit s výkonem 265 a až 300 koní. Jejich „trénink“ je v závěrečné fázi.

S příchodem třetí generace modelu Leon jsou zprávy o nejisté budoucnosti španělské akvizice koncernu Volkswagen najednou jen mlhavou špatnou vzpomínkou. Seat s tímto modelem generuje téměř po celé Evropě parádní čísla a tak je asi na místě zamyšlení, co bude dál.

Největší novinkou v typové řadě Leon je pochopitelně kombík ST, představený jako třetí karosářská verze po tří a pětidveřovém hatchbacku. Jestli bude automobilce dovoleno nahlas přemýšlet ještě nad nějakou další variantou (třeba kabrioletem?), můžeme jen spekulovat, zcela jistě ale víme, že pokud něco není kompletní, pak jsou to motorizace.

Ačkoli je Seat profilován v rámci VW jako „emotivní automobilová značka“, pravdou je, že pod kapotou Leonu je momentálně nejsilnější pohonnou jednotkou diesel. Nejvýkonnější benzínová osmnáctistovka TSI má 180 koní, zatímco dvoulitrové TDI může být naladěno až na 184 koní (v ČR pouze 150 k).

Co víme jistě, je, že zážehové motory převezmou štafetu s uvedením modelů CupraCupra R, přičemž první z nich by měl být odhalen možná již v Ženevě. Blízkost termínu prezentace potvrzují kromě jiného i množící se fotografie a videosnímky kamuflovaného Leonu, který byl naposled zachycen na Severní smyčce Nürburgringu. Odtud pochází také přiložený videosnímek, nevíme však, či jde o základní sportovní provedení anebo „eRko“.


Jaký je v tom rozdíl? Dost podstatný. Obě verze budou poháněné přeplňovaným dvoulitrem EA888, ale zatímco Cupra bude mít výkon kolem 265 koní a pohon předních kol, Cupra R by se mohla posunout až k hranici 300 koní a součástí její techniky se má stát i čtyřkolka a šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Takto vybavené „pyrenejské lvíče“ má být schopné vystartovat z místa na stovku za pouhých pět sekund a dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Seat Leon fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Seat Leon fotogalerie

Součástí transformace se stanou také designové úpravy na karoserii. Kvůli maskování je v tuto chvíli rozpoznat nelze, téměř jisté jsou však větší otvory na přídi, přídavné spoilery a nepochybujeme ani o snížení podvozku. Pokud máte zájem, můžete se pokusit vyčíst z videa něco navíc a případně se o své postřehy podělit s ostatními čtenáři.

zdroj: Autoevolution

2.10.2013 12:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist