Subaru XV 2.0D (2014) na testovacím polygonu Tatra Kopřivnice
autoweb.cz > Subaru > Subaru Outback > Se Subaru Outback 2.0D na závodním okruhu v Sosnové
Se Subaru Outback 2.0D na závodním okruhu v Sosnové
Během okruhové soboty jsem měl možnost si na dráze v Sosnové trochu osahat aktuální generaci Subaru Outback. Na první pohled se nemohl rozhodnout, jestli se dívám na vysoký kombík, nebo nízké SUV. S jistotou můžu říct jen to, že mi auto přišlo obrovské. Byl jsem vcelku přesvědčený, že jízda s ním bude na okruhu spíše utrpením, nakonec jsem ale byl hodně příjemně překvapený.
Prvních pár kol jsem se s autem tak trochu seznamoval a už jsem se začínal docela bavit. Pak jsem se trochu osmělil, vypnul ESP a začal řadit pádly pod volantem. Outback na trati hezky držel. Přestože se mi ESP nepodařilo vypnout úplně, nepřišel mi jeho zásah do řízení nijak přehnaný a řízení zůstávalo čitelné i v momentě, kdy se elektronika snažila srovnat směr.
Řízení mi vůbec přišlo hodně příjemné. Z volantu byla cítit jasná odezva a nestalo se mi, že bych někdy musel uvažovat nad tím, o co se auto vlastně pokouší. K dobrému svezení přispěl i charakterní motor, který měl dostatek výkonu. Samozřejmě nemá cenu srovnávat jeho výkony s Imprezami, které se na okruhu ten den také proháněly, ale s autem dokázal hýbat slušně.
Docela dlouho mi i trvalo uvědomit si, že sedím v nafťáku, tedy v Subaru Outback s plochým turbodieselem, abych byl přesný. Jediné z čeho jsem byl trochu na rozpacích, bylo řazení. Na automat (ať už klasický anebo jako zde bezestupňový, CVT) moc zvyklý nejsem a přišlo mi, že v plně automatickém režimu převodovka trochu váhá. Řazení pádly mi sedlo mnohem víc.
I když jsem byl zprvu z představy velkého kombíku na okruhu trochu na rozpacích, nakonec jsem kroužením strávil skoro tři čtvrtě hodiny a dost se při tom bavil. Nakonec ve mně Outback docela vzbudil zvědavost – rád bych jej viděl i někde na polní cestě, v jeho přirozeném teritoriu.
Jaroslav V.