Co se stane, když za jízdy zařadíte zpátečku?

Stačí trocha úprav a převodovka nejen, že za jízdy zpátečku zařadí, ale také se odporoučí do věčných lovišť.
zpatecka-za-jizdy-1100x618.jpg Zdroj: Garage 54

Už asi tušíte, že takovou zběsilost nemohl vyzkoušet nikdo jiný než Vlad z YouTube kanálu Garage 54. On a jeho ruská partička už vyzkoušeli všechno možné a tak řazení zpátečky za jízdy s automatickou převodovkou bylo jen otázkou času. S manuálem by mu takové testování moc dlouho nevydrželo, nejspíš by párkrát přepočítal zuby a následně je sbíral podél silnice.

K pokusu posloužila Toyota RAV4 s automatem, která před začátek testování vypadala ve vcelku dobrém stavu. Na konci to bylo jinak. Vlad se nejprve rozjel a prostě zkusil zařadit zpátečku. Jenomže, jak už jsme řekli výše, nic se nestalo. Auto prostě pokračovalo dál.

A to se stalo hned několikrát, ať už v nižší nebo vyšší rychlosti. Převodovka zařadila neutrál a až po zastavení zařadila zpátečku a auto se rozjelo směrem vzad. Proto Vlad vzal Toyotu na hever a odpojil pár konektorů a zkusil to celé znovu.

Na heveru odpojení několika kabelů zabralo, ale na testovací trati tak úplně ne. Proto Toyota putovala do servisu znovu. Tentokrát byl od převodovky odpojen náhon rychloměru. Taková banalitka, ale zabrala na výbornou. Auto při jízdě a zařazení zpátečky opravdu zablokovalo kola a začalo couvat.

Jak ale už asi tušíte, převodovka takové zacházení nemohla vydržet. Po chvíli začala být cítit a prostě se odporoučela. Couvat už nezvládla a při jízdě vpřed prokluzovala. Škoda jedné Toyoty, ačkoliv je fakt, že opravit jistě půjde.

6.11.2019 10:12| autor: Tomáš Malík | zdroj: Garage 54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist