autoweb.cz > Komerční prezentace > Na co se připravit, když vracíte auto z operáku?
Na co se připravit, když vracíte auto z operáku?
Vrátit auto na operativní leasing neznamená jen to, že předáte klíčky, vůz a doklady. Servis si auto ještě podrobně prohlédne.
Auto na operativní leasing nikdy nebylo vaše
Principem operativního leasingu je pronájem vozidla ve stálém vlastnictví leasingové společnosti. Je to právě ona, kdo zodpovídá za jeho provozuschopnost, způsobilost a pojištění. Vy pravidelně společnosti platíte fixní splátku za pronájem, tankujete, případně si pořídíte dálniční známku.
Ještě nedávno byl operativní leasing doménou podnikatelů a firem, dneska je už běžný i mezi fyzickými osobami.
Víte, že velkou výhodou operáku je skutečnost, že neskládáte na začátku žádnou akontaci a neřešíte ani pojištění? Zejména pro lidi, kteří auto potřebují, ale nemají na něj zatím dostatek financí tak je skvělým řešením. Smlouvu uzavíráte na dobu určitou, po jejím ukončení buď auto vrátíte, nebo si ho odkoupíte.
Na co se připravit, až budete auto na operativní leasing vracet?
Asi první, co vás napadne a čeho se budete pravděpodobně bát, je prohlídka vozu a detailní zkoumání jeho stavu. Je jasné, že leasingové společnosti nebudou stačit jen klíčky, doklady a samotný vůz, ale bude chtít vědět, v jakém je stavu. Co přesně bude technika nejvíc zajímat?
Náš tip: Při předání vozu byste měli obdržet seznam, co společnost akceptuje jako běžné opotřebení. Prostudujte si ho.
Škrábance a oděrky
Kdo by na autě nějaký ten škrábanec neměl? Ať se snažíte sebevíc, jen těžko se mu ubráníte. Na vině ani nemusíte být vy, stačí, aby někdo vedle vás prudce otevřel dveře. Sem tam nějaká ta povrchová oděrka nevadí, nesmí jich ale být hodně, ani být moc hluboké.
POZOR! Nesnažte se škrábance a oděrky odstraňovat svépomocí. I viditelné opravy mohou být při vrácení vozidla problém.
Vady na sklech
Skleněná vrstva čelního skla nesmí být poškozená, u bočních skel se většinou tolerují svislé a pravidelné škrábance, které vznikly otevíráním a zavíráním okna.
Jak jsou na tom hrany karoserie?
Pokud jste se o podvozek dobře starali, bát se nemusíte. Hrany karoserie nesmí nést znaky koroze ani deformity, stejně tak samotná karoserie. Malou výjimku mají starší vozidla, kde jsou drobné známky koroze na hraně karoserie považovány za znak opotřebení.
Jaký je stav pneumatik a kol?
Mají pneumatiky předepsanou hloubku? Nedošlo k deformaci disků? Nejsou kryty kol prasklé? Je v autě rezerva správně připevněná? Nenese stopy poškození?
Na kolik jsou opotřebená světla?
Pozor na abrazivní poškození světel a praskliny na sklech.
Jak vypadá interiér?
Vozidlo máte k tomu, abyste ho používali. Nějakému opotřebení čalounění a dalšího vybavení vnitřku auta se prostě nevyhnete.
- Čalounění nesmí být prodřené ani propálené. Totéž platí pro čalounění stropu.
- Plast volantu, pedálu, řadící páky i ruční brzdy může být ohlazený, nesmí ale být popraskaný nebo poškrábaný.
- Výplň dveří nesmí být promáčknutá, poškrábaná, vytržená apod.
- Palubní deska může nést jen známky standardního opotřebení, tím ale není promáčknutí, potřísnění chemikáliemi apod.
- Pozor na poškození izolace hlodavci.
- Vozidlo vracejte vyčištěné, neměly by v něm být ani chlupy vašich zvířecích mazlíčků.
Dodržovali jste servisní prohlídky?
Při vracení vozidla se bude technik zajímat i o to, zda jste dodržovali předepsaný interval servisních prohlídek a nechali si to zaznamenat do servisní knížky.
Náš tip na závěr: Pohlídejte si termín vrácení vozu a s dostatečným předstihem nechte technický a karosářský stav vozu posoudit v autorizovaném servisu. Případné opravy jsou hrazeny z uzavřeného havarijního pojištění.