autoweb.cz > Komerční prezentace > Řidiči, pozor! Tohle jsou mýty o palivech, které škodí vašemu autu
Řidiči, pozor! Tohle jsou mýty o palivech, které škodí vašemu autu
Abychom vyvrátili známé palivové bludy, zeptali jsme se na realitu expertky Markéty Jakoubkové, manažerky kvality paliv ze společnosti Shell.
Mýtus 1: Zimní palivo je jen marketingový tah
Realita: Nafta je citlivá na chlad, jak vědí například obyvatelé hor, kde teploty v noci klesají mnohdy pod -10 °C. Běžná nafta by při takových teplotách měla problém, proto v zimě prodejci paliv přecházejí na takzvanou zimní naftu. Pokud by se tak nestalo, žádný „nafťák“ by při takových teplotách nenastartoval.
Mýtus 2: Aditiva hlavně zvyšují výkon motoru
Realita: Jedním z úkolů aditiv je udržovat motor bez usazenin, které vznikají při hoření paliva ve válcích motoru, promazávat ho a chránit před nadměrným třením. Právě usazeniny způsobují, že výkon postupným zanášením klesá. Už při prvním natankování takto aditivovaného paliva startuje proces čištění. Doba, za kterou je motor zcela vyčištěn, záleží na jeho stavu, stylu jízdy a četnosti tankování. „Aditiva v prémiových palivech tedy výkon nezvyšují nad úroveň uvedenou v technickém průkazu, ale dokážou obnovit jeho původní úroveň po vyčištění motoru od usazenin,“ říká Markéta Jakoubková. Nyní už je v Česku dostupná nová generace paliv Shell a všechna jsou aditivovaná. Nová prémiová paliva Shell V-Power pak 100% vyčistí klíčové části motoru a obnoví jeho původní výkon.
Mýtus 3: Biosložky v palivech jsou škodlivé
Realita: Obavy z přítomnosti biosložek v palivech nejsou na místě, je tomu spíše naopak. Každé palivo musí splnit základní kvalitativní kritéria, která stanovila EU pro benzín i naftu a která jsou pravidelně kontrolována. „Biosložky naopak dokážou vlastnosti paliva zlepšit. Například díky nim má palivo vyšší oktanové číslo (benzín) nebo lepší mazivost (nafta). Biosložka má čisticí účinek v jeho klíčových částech a také snižuje emise,“ říká expertka.