autoweb.cz > Peugeot > Revoluční volant a interiér budoucnosti. Nový Peugeot šokuje na fotkách radikálním designem
Revoluční volant a interiér budoucnosti. Nový Peugeot šokuje na fotkách radikálním designem
Nová „dvěstěosmička“ vznikne na prémiové platformě, která ji výrazně odliší od jiných vozů spadajících pod mateřský koncern Stellantis, jako Citroen C3 nebo Fiat Grande Panda. Ty jsou postavené na cenově orientované architektuře Smart Car. Peugeot 208 je však jedním z mála modelů postavených na STLA Small. Ačkoli se předpokládá, že se Peugeot dočká uvedení nejprve jen v elektrické verzi, dodatečně zřejmě dojde i na výrobu benzinové a hybridní varianty. Vše závisí v tomto směru na poptávce a jak ukazují výsledky konkurence, jen elektřina Peugeot zřejmě neuspokojí ani v této menší kategorii vozů.
Nový Peugeot 208 se s největší pravděpodobností inspiruje nejnovějšími modely 3008 a 5008. Jeho největším konkurentem v daném segmentu přitom bude Volkswagen Polo. Server Auto Express přinesl exkluzivní snímky, jež ukazují pravděpodobný vzhled exteriéru i interiéru. Potenciální kupci se mohou těšit na inspiraci modely SUV, přičemž 208 zdědí sadu štíhlých světlometů a charakteristické světlomety ve tvaru tří drápů. Vzhled SUV se odrazí i na obdobné přední masce. Zadní část vozu ponese výrazný černý pruh s rovněž drápovitými zadními světly a chybět nebude ani výrazný nápis Peugeot s menším označením 208 níže.
The all-new Peugeot 208 is set to arrive in 2026 and our exclusive images preview how it could look inside and out!
Are you a fan of the interior? pic.twitter.com/Wq8TGTfQ4J
— Auto Express (@AutoExpress) August 15, 2024
Interiér podle konceptu
Nejvíce však překvapí interiér, kde novinka vychází z konceptu Peugeot Inception z roku 2023. Elegantní čtyřdveřový koncept byl představen na Consumer Electronics Show či VivaTech v Paříži. Nepřehlédnutelným je především volant dle konceptu Hypersquare. jenž má být napojen na novou generaci přístrojové desky Peugeot i-Cockpit. Ředitel designu francouzské automobilky, Matthias Hossann, je z nového ovládání vozu nadšený: „Neřeknu tomu volant, jde o nový ovladač jízdy. Proč ho navrhujeme? Jde o technologii ‚by wire‘ – nemáte žádné mechanické spojení. Umožní nám vytvořit nový zážitek z jízdy. Je super agilní a super efektivní.“
Čtvercovité ovládání vozidla podle výrobce nabídne čistější design a možná i dotykové panely pro klíčové funkce. Na přiložených snímcích nelze přehlédnout díry. Ty mají být ergonomicky tvarované a podle Peugeotu nabídnou dokonalou pozici řízení.„Myšlenka byla generovat mnohem jednodušší uživatelský zážitek. Když navrhujete závodní vůz, můžete ovládat všechny funkce vozu prstem, tohle je stejný nápad,“ tvrdí Hossann. „Potřebujete si trochu zvyknout, ale jde to rychle. Testovali jsme spolu se zákazníky. Když se vrátíte k tradičnímu volantu, máte pocit, že sedíte v náklaďáku,“ dodává.
Na benzin i elektřinu
Očekává se, že v rámci interiéru prémiově laděná 208 nabídne zmenšenou variantu nejnovějšího modelu 3008. To znamená robustní středovou konzoli, designové prvky a ve hře je i integrace centrální obrazovky do palubky. Alternativou je vyskakující displej. Pod kapotou se neočekávají žádné výstřelky. Nepředpokládá se výrazně větší baterie v elektrické variantě vozu, nicméně vítaná by byla větší efektivita a samozřejmě i rychlost nabíjení přesahující 100 kW. V základní verzi zřejmě vůz pojede díky 1,2-litrovému benzínovému motoru. Vzhledem k velikosti auta se neočekává varianta s Plug-in hybridem.
Odhalení nového Peugeotu 208 se neočekává dříve než za 18 měsíců. To znamená, že nedávno faceliftovaná 208 a elektrická verze E-208 zůstanou v prodeji minimálně do konce roku 2026.