autoweb.cz > reportáž > Reportáž: Snow Driving Lungau 2014
Reportáž: Snow Driving Lungau 2014
Už je to pro nás v podstatě pravidlo, že počátkem každého rok využijeme spolupráce s AmaterCupem, naším partnerem z ankety Internetové auto roku, a společně s jeho jezdci vyrazíme do rakouské oblasti Lungau na řidičskou akci na sněhu a ledu. Letošek nebyl výjimkou a přestože se v Čechách zelenaly stromy a po sněhu nebylo ani vidu, v Rakousku byla situace odlišná.
V aréně nedaleko Thomatalu byla připravena několika kilometrová dráha, česky mluvící instruktoři, a hlavně partička lidí se svými auty natěšená bavit se na kluzkém povrchu. Bavit se, řidičsky se zlepšovat, trénovat. Nebylo podstatné, kdo přijel s jakým autem, tedy jestli šlo o předokolku, zadokolku nebo auto s pohonem všech kol, jestli v nádrži vozu byla nafta, benzín nebo třeba E85. Ne, podstatou a smyslem akce bylo, aby každý dorazil s tím „svým“ autem, se kterým jezdí a jehož chování chce v ideálních (rozumějte ideálně náročných) a kontrolovaných podmínkách pochopit.
Takže se na dráze jezdila Subaru Impreza STI společně s Mitsubishi Lancer Evo několika generací, dorazili zástupci německé produkce, ať už Audi RS4 nebo BMW 5GT či M3. Samozřejmostí byly i ostré hatchbacky, namátkou jmenujme Mazdu 3 MPS a další a další značky. Při pohledu na četnost určitého typu vozu můžeme prohlásit, že i my jsme měli stroj s přeplňovaným čtyřválcem a pohonem všech kol, ale na rozdíl od loňska, kdy jsme v Rakousku jezdili s WRX STI, letošní akce proběhla za volantem, ehm, Dacie Duster.
Jenže pozor – vzhledem k podmínkám, které na dráze panovaly, si Dacia vedle silnější „konkurence“ vůbec nevedla zle. Skvěle držela stopu, jezdila bokem jako o život, tam kde ztrácela na výkonu zase využívala své nízké hmotnosti. Dacii speciálně budeme věnovat samostatné video, o podrobnosti nepřijdete.
Mám-li tedy shrnout celou naši výpravu, tak Dacia byla vynikající a kolega a specialista na redakční videa, Hugo Kottás natočil tolik materiálu, že se určitě bude na co dívat. A už teď můžeme říct, že Duster sice sebou nese určité kompromisy definované zejména cenou, ale jízdně na tom není v zimě vůbec zle.
A že celá akce byla výborná v tom smyslu, že kdo na sobě chtěl pracovat, jezdit, trénovat, tak mohl do sytosti, a že zlepšení u jednotlivých jezdců bylo markantně znát. Takže za se zas rok?
Snow Driving Lungau 2013
foto: AmaterCup