autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Renault Twingo (2014): francouzská pětistovka s pohonem zadních kol je na světě
Renault Twingo (2014): francouzská pětistovka s pohonem zadních kol je na světě
Doplněno 1.00: Očekávali jsme, že vám budeme moci po půlnoci přinést všechny chybějící informace i celou sadu obrázků, Renault však nadále poněkud nepochopitelně hraje mrtvého brouka. V tiskovém prohlášení přiznal pouze motor vzadu, nasliboval nevídanou agilitu a oznámil, že interiér ukáže až 4. března u příležitosti zahájení ženevského autosalonu. Počítejte s tím, že pasivně čekat nebudeme, zatím vám nabízíme alespoň pár nových fotek a jedno video.
Francouzská automobilka Renault dnes v Paříži slavnostně odhalila nejnovější verzi svého nejmenšího hatchbacku Twingo, přičemž od roku 1992 jde teprve o třetí generaci vozu s tímto jménem. Nové městské mini na rozdíl od svých předchůdců tentokrát nevznikalo jen jako samostatný model pro potřeby aliance Renault/Nissan, ale v rámci partnerství s německým koncernem Daimler byl postaven rovněž jeho protějšek Smart Fortwo.
Druhý ze jmenovaných vozů bude představen později během letošního roku, role Smartu je nicméně důležitější než by se možná na první pohled zdálo. Nevíme, jestli měl při vývoji větší rozhodovací pravomoci Mercedes, opravdu to tak ale vypadá, protože Francouzi přistoupili na kompletní změnu koncepce.
Zatímco první i druhé Twingo spoléhaly na dnes nejrozšířenější techniku „vše vpředu“, vůz na obrázcích se uspořádáním svého pohonu řadí mezi auta, jako jsou či byly všechny Porsche 911, Tatra a ruce si může podat také s většinou socialistických modelů mladoboleslavské Škody. Ano, nové Twingo je zadokolka s motorem vzadu, stejně jako tomu bylo u dřívějších či připravovaných Smartů.
Jeho design příliš ohromující asi nebude a to hned z několika důvodů. Vůz jednak pokračuje a rozvíjí stylistický jazyk předznamenaný současným Renaultem Clio a postupně aplikovaným u všech stávajících typových řad, zároveň je ale nutné zdůraznit, že produkční Twingo bez větších změn navazuje na dvojici loňských povedených konceptů. Konstruktéři sondovali reakce veřejnosti zamaskováním auta do podoby parádního ostrého hatchbacku Twin’Run s 3,5litrovým šestiválcem ze závodního Méganu Trophy a výkonem 320 koní a pak také organicky působícího konceptu elektromobilu Twin’Z.
Moc rádi bychom vám prozradili také nejdůležitější technická data, má to však poměrně zásadní háček. Ani po hodině a půl trvajícím odhalování Twinga v přímém přenosu spočívajícím v sundávání maskovacích nálepek partičkou tanečníků Renault nezveřejnil prakticky nic, co by stálo za řeč. Na konkrétní čísla si budeme muset počkat do půlnoci, a pokud budete chtít tohle mini vidět naživo, nejbližší příležitost se naskytne za necelé tři týdny v Ženevě.