autoweb.cz > Renault > Renault Twingo > Renault Twingo (1993 – 2007)
Renault Twingo (1993 – 2007)
Model Twingo vstoupil na trh v roce 1993 (představen byl o rok dříve). Neotřelým vzhledem zaujal především ženy.
Zpočátku se vůz nabízel s pohonnou jednotkou o objemu o lehce přes 1,2 litru a výkonu 40 kW (označováno jako 1.3). V roce 1996 ji nahradil zdařilejší motor s objemem pod 1,2 litru, avšak výkonem vyšším o 3 kW (označováno jako 1.2).
Drobným faceliftem prošlo Twingo v roce 1998, modernizací o dva roky později. Ta přinesla například přední příčný stabilizátor či ventilované přední brzdové kotouče. To samozřejmě příznivě ovlivnilo jízdní vlastnosti vozu.
Nejlepší pohonná jednotka se dostala pod krátkou kapotu Twinga v roce 2001. Agregát 1.2 16V disponuje výkonem 55 kW. Automobil vydržel v nabídce až do roku 2007, kdy jej nahradil Renault Twingo druhé generace.
Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz v roce 2003, tedy po modernizaci, která příznivě ovlivnila jeho bezpečnost. Proto nelze výsledek vztahovat ke starším vozům.
Auto prověřované techniky Euro NCAP bylo totiž vybaveno čelními, bočními a hlavovými airbagy. Za ochranu posádky při nárazu získalo tři hvězdičky z pěti možných.
Za volantem
Interiér Renaultu Twingo zaujme mimořádnou prostorností. Té napomáhá i posuvná zadní lavice, díky níž najdou ve vozidle dostatek místa čtyři cestující. Zavazadelník má objem 168 až 261 litrů – v závislosti na poloze zadní lavice.
Palubní deska je stejně jako karoserie originálně zpracovaná. Její tvary často ještě oživují barevně odlišné ovladače ventilace a čalounění sedadel.
Použitý šedý tvrdý plast ale vzhledu palubní desky moc neprospívá. Pochválit nemůžeme ani špatné slícování jednotlivých plastů. Na vzhledu nepřidává ani pouze částečně obložení prostoru pro posádku – přítomnost plechů v interiéru (na dveřích a sloupcích).
Ne každému bude vyhovovat netypické rozmístění přístrojů. Před řidičem naleznete pouze kontrolky, samotná přístrojová kaplička je umístěna uprostřed palubní desky. Čitelnost jejího digitálního displeje mnohdy značně ztěžují sluneční paprsky.
Jízdní vlastnosti vozů před modernizací nejsou zrovna ideální. Absence příčného stabilizátoru je v zatáčkách znát. V městském provozu, kam Twingo především patří, se ale ukážou především přednosti vozu. Patří k nim zejména dobrý výhled z auta, snadný odhad jeho rozměrů a v neposlední řadě nízká spotřeba motorů. Druhou stranou mince je hodně nepřesné řazení.
Všechny dodávané pohonné jednotky si s malým automobilem bez potíží poradí. Nedoporučujeme však motor 1.2/40 kW montovaný zpočátku výroby. Často totiž nadměrně spotřebovává olej. Ideál vidíme ve svižném šestnáctiventilovém agregátu 1.2 16V/55 kW v kombinaci s manuální převodovkou. Robotizovaná převodovka Quickshift5 se totiž vůbec nepovedla.
Časté závady
Renault Twingo nezřídka trápí opotřebené silentbloky přední a zadní nápravy, což vede k plavání vozu v zatáčkách. Vůle velmi často vznikají i na čepech přední nápravy.
Pozor si dejte na stav předních brzdových kotoučů, zejména jsou-li neventilované (zvlnění). Jejich velké opotřebení není výjimkou a nebezpečné praskání bohužel také ne. K nemocem vozu patří i nesouměrný brzdný účinek.
Potíže se vyskytují s imobilizérem, únikem motorového a převodového oleje, poloosami a opotřebenými ložisky kol. Potíže bývají s elektroinstalací, poruchy trápí motorky stěračů, ale i palivové čerpadlo. Častá je koroze výfuku.
Motorizace
Benzinové motory: 1.3/40 kW, 1.2/43 kW, 1.2 16V/55 kW.
KLADY
variabilita interiéru
prostornost
výkonné topení
nízké ceny ojetin
ZÁPORY
nepohodlná sedadla
absence teploměru chladicí kapaliny
ovladače ventilace bez podsvícení
chybějící otáčkoměr
Milan Jirouš