autoweb.cz > Renault > Renault Trafic > renault trafic autobus > Renault Trafic Cool 1.6 dCi 140k (2015)
Renault Trafic Cool 1.6 dCi 140k (2015)
Dynamika 8
Chování na silnici 7
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 9
Celkové hodnocení 8.8
Radosti
Silný motor s dobrou spotřebou, větší kapacita cestujících
Starosti
Náročnější manipulace se sedačkami, pouze jedny dveře na boku
Je to téměř jako dejá vu, stejná dodávka, stejná barva… tak jako v testu minulý týden. Ale rozdíly tady jsou a poměrně zásadní, které dělají tot konkrétní auto mým pohledem o něco lepší ve srovnání s vozem z předešlého testu. Tohle je Renault Trafic s naftovou šestnáctistovkou, ovšem s vyšším výkonem a ve specifikaci určené pro přepravu cestujících, má za dvěma sedaly řidiče a spolujezdce dve lavice pro dalších šest lidí.
Interiér
Vnitřek kabiny je velmi podobný interiéru Traficu z předchozího testu, je tady ale navíc třeba navigace. S velmi jednoduchou grafikou, ovšem s intuitivním ovládáním, přehledným menu a hlavně fungující – až na jedno drobné zaváhání mne vždy dovedla bez potíží do cíle. Pak tady máme to sezení navíc, jak jsem zmiňoval, je tady do zadní části auta vsazená další sedačka – lhal bych, když bych tvrdil že je určená pro tři lidi, ale sedli jsme si na ni tři vedle sebe a šlo to, ve dvou tam byl prostoru v podstatě nadbytek. Snadnému nastupování na zadní lavici pomáhá sklopné opěradlo sedačky v linii před, v kombinaci s velkými bočními dveřmi není vážně problém nastupovat jak na druhou, tak právě i na třetí řadu.
Tady ale ve srovnání s vozem z minulého týdne byly pouze jedny dveře na pravé straně, což je super v tom ohledu, že pokud vezete třeba děti, tak vám nečekaně nevyskáčou po zastavení do silnice mezi jedoucí auta, na druhou stranu je tady nutnost spolupráce cestujících s postupným nastupováním a vystupováním.
A ještě jedna věc, je velmi praktické že můžete mít buď minibus pro velkou rodinu, firmu, atd. anebo vyjmutím sedaček dodávku s velkou ložnou plochou, třetí lavice ale nejde vyndat zadními dveřmi, takže pro její vyjmutí je zapotřebí vyndat druhou řadu, pak třetí řadu a pak zase druhou řadu vrátit, pokud potřebujete transportovat více než jen jednoho spolujezdce vedle řidiče. Manipulace se sedačkami ale není složitá – systém uvolňování z aretace je jednoduchý, nekomplikovaný a snadný a sedačky nejsou až tak těžké. Dva průměrní chlapi ji bez obtíží unesou a vyndají. A snadný styl manipulace platí i pro opětovnou instalaci zpět.
Pohon
Pod kapotou Traficu v tomto případě pracovala opět šestnáctistovka – s odkazem na předešlý test, ale s vyšším výkonem. Naftový čtyřválec přeplňovaný turbem nabízel 140 koní k práci a 340 Nm točivého momentu a to bylo mnohem lepší na jízdu, na bezpečnou jízdu, ne se slabší variantou před několika dny. S masivním krouťákem bylo snazší a bezpečnější hlavně zrychlování, skvělé pro předjíždění bez obav ze střetu s protijedoucím vozidlem…
Spotřeba
… a navzdory většímu výkonu, nebo právě díky němu, se výkonový rezerva projevila kladně i na spotřebě. Se silnějším motorem jsem jezdil s nižším průměrným apetitem, Trafic se 140 koni při mém testování bral 8,2 l/100 km.
Ovladatelnost
Ohledně ovladatelnosti opět odkážu na test z minulého týdne, ať se neopakuji, jízdní vlastnosti jsou v zásadě stejné u obou verzí, čekat zásadní posun směrem k projevu a la osobní auto nelze, je to stále dodávka a ne civilní MPV nebo dokonce hatchback. Ale uvědomuji si, že třeba motor měl hladší zvuk s nižším rušivým projevem než u konkurenčních „užitkáčů.“ Tady se downsizing projevil docela příjemně.
Verdikt
Ano, tento Trafic je logicky dražší než ten, o kterém byla řeč před pár dny, ale nabízí toho mnohem víc. Přišel sice o jedny dveře, ale i tento „hendikep“ lze ospravedlnit nebo vysvětlit civilnějším použitím, je tady ovšem větší kapacita pro transport lidí se snadnou možností transformace na ryzí dodávku 1 + 1, a navíc silnější motor, který nabízí nejenom lepší dynamiku, ale ve výsledku také příznivější spotřebu.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 103/140 |
Točivý moment (Nm) | 340 v 1750 ot./min |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,6 - 7 |
Objem nádrže (l) | 80 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4999 |
Šířka (mm) | 2283 |
Rozvor náprav (mm) | 3098 |
Provozní hmotnost (kg) | 1683 |
Zavazadlový prostor (l) | 3,2 m3 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 519 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 870 900 Kč |