Renault Trafic Cool 1.6 dCi 115 k (2015)

Dodávka je dodávka a dodávkou zůstane, i když má "cool" přezdívku... Tento Trafic si ale pozornost nezatíženou ironickými poznámkami zaslouží.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

Praktičnost, spotřeba

Starosti

Ergonomie a logika v některých detailech


Trafic je svým způsobem fenomén a představovat tuto dodávku by bylo jistě nošením dříví do lesa. Podívejme se tedy rovnou na to, jak se náms konkrétním kusem s méně potentní pohonnou jednotkou ve specifikaci Cool jezdilo.

Vnější vzhled rovnou přejdeme, podívejte se na fotky, jak auto vypadá (pokud nemáte zkušenost ze setkání v reálu), hodnotit vzhled u této krabice by bylo zřejmě zcestné, snad jen zmínka k barvě, že ta k autu pasuje a není na ní vidět každá kapka či nečistota.

Interiér

Interiér už si zaslouží podobnější vyjádření… vpředu je vedle sedadla řidiče (ucházejícího, řekl bych klasicky dodávkovitého, s příjemným kompromisem komfortu a tuhosti) dvojsedák, dva chlapi ale najednou nebudou chtít cestovat vedle sebe, tolik místa tam není, ovšem pro závozníka a příruční tašku je místa dostatek. Zmiňuji „starosti“ v ergonomii a to je narážka na držáky nápojů na palubce. Jsou široké a dostatečně hluboké, snad by unesly i PET lahev, ovšem kdyby nebyly hned pod skloněným čelním sklem, kam se „petka“ na výšku prostě nevejde. A další držák je ve středové konzole, ale je zase příliš mělký na to, aby udržel větší nádoby. Detaily, možná, ale všiml jsem si jich poměrně brzy.

Archaicky působí držák na mobil trčící do prostoru, nejsem ale profesionální řidič dodávky a nevím, jestli třeba nejde o nějakou životně důležitou pomůcku, co já vím držák na mobilní čtečku čárových kódů, atd. – když vzpomenu na chlapíky od PPL, jak pořád s něčím v ruce pobíhají. Do auta se dobře nasedá, jak k řidiči, tak i na druhou řadu sedadel – posuvné dveře s tužším chodem jsou po obou stranách vozu. Zavazadlový prostor se počítá na metry krychlové, my jsme využili dodávku pro transport vybavení na závodní okruh a byla plná po střechu…

Pohon

… což nám dělalo trochu obavy vzhledem k menší pohonné jednotce. Naftová šestnáctistovka nabízí výkon 115 koní a ne, nejde o nějaký trhač asfaltu, ale příjemně nás překvapila dynamika, čekali jsme, že to bude horší a ono ne. Ve vyšších rychlostech na dálnici bylo třeba chvílemi kalkulovat, a na okreskách už to byla životně důležitá nutnost, s manévrováním. Otázka předjíždění plně naloženého vozu bez dostatečného místa před autem by byla rizikem a sázkou do loterie. Ale rozjezdy, tempo do stovky, stotřicítky, v rámci možností v pořádku.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Malý motor je vážně „malý,“v přídi doslova utopený, ale přesto má síly tak akorát

Spotřeba

A v pořádku byla i spotřeba, jezdit ve dvou lidech (a pod „lidmi“ si představte dva dobře rostlé muže) a s plným transportním prostorem (vyhodili jsme na cestu zadní lavici, šlo to vcelku snadno a interiér opravdu napěchovali až ke stropu) vyústilo v průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km.

Ovladatelnost

Je to dodávka, jezdí to jako dodávka, chová se to jako dodávka a ovládá se to jako dodávka, co čekat jiného. Ovšem Trafic v naší verzi byl na krátkém rozvoru a s nízkou karoserií, žádný mastodont, takže na nerovnostech a prazích nevykazoval typické neduhy dlouhých dodávek, neskákal, nebyl neuroticky nevypočitatelný, ale blížil se svým chováním k osobnímu autu.

Řízením ne, to zase směřovalo do kategorie a la autobus, ale celkově nebyla jízda v žádném případě nepříjemná.

Verdikt

Nezmínil jsem, že Trafic má dvoukřídlé zadní dveře a to je pak radost s nimi pracovat, třeba v porovnání s Multivanem, abych dokončil popisky zaměřené na praktický aspekt vozu. Jinak hledat nějaké emoční dojmy, to by bylo asi troufalé, prostě to je velké a ryze užitkové auto, které ale nepůsobí hrubým dojmem, jež může vyvolat například stará oprýskaná dodávka, ze které vidíte skákat pět zašpiněných zedníků. Trafic v dané specifikaci působil kultivovaně, civilně a příjemně kompaktně. Už byl daleko za hranicí třídy rodinných MPV, přesto bych ho stále mohl, kromě zájemcům z komerční sféry, doporučit také velkým rodinám s aktivním způsobem života.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)84/115
Točivý moment (Nm)300 Nm v 1750 ot./min
Spotřeba paliva (l/100 km)5,5 - 7,1
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4999
Šířka (mm)2283
Rozvor náprav (mm)3098
Provozní hmotnost (kg)1655
Zavazadlový prostor (l)3,2 m3
Ceny
Základní cena modelu519 900 Kč
Cena testovaného vozu721 400 Kč
29.4.2015 1:15| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist