Renault Talisman (2015): francouzský Passat představen, jiné motory než 1.6 nečekejte

(+ videa) Laguna a Latitude mají společného nástupce, který si posvítí na Passat či Superb, jméno si propůjčuje od vlajkové lodi Renaultu prodávané již několik let v Číně.

Pokud právě přemýšlíte, proč Renault bez milosti hodil přes palubu relativně slušně zavedené jméno Laguna, odpověď zase není tak komplikovaná, jak by se na první pohled mohlo zdát. Výrobce tím naznačuje radikální změnu, pravdou ale je, že i samotní Francouzi přiznávají, jak málo byla Laguna oblíbená.

Jestli Talisman prokletí velkých Renaultů zlomí, můžeme v tuto chvíli pouze hádat, automobilka nicméně postavila svou novinku na zcela nových základech. Ty tvoří prodloužená globální modulární platforma CMF koncernu Renault-Nissan, a přestože základní rozměry auta tisková zpráva neupřesňuje, délku známe.

Talisman má 4,85 metru, čímž o pár centimetrů překonává své největší domácí rivaly Citroën C5 a Peugeot 508, to samé platí i pro Passat, lehce ale zaostává za Superbem či modelem Latitude. Renault tvrdí, že jeho vůz nabídne nejvíce místa ve třídě, což je opravdu možné, ačkoli právě v souboji s mladoboleslavským vozem bude mít Talisman co dělat.

Ačkoli zde máme auto střední třídy, na objemu pohonných jednotek Renault docela šetřil. Podobně jako v případě nové generace řady Espace se bude muset i největší sedan v nabídce firmy spolehnout pouze na čtyřválcové šestnáctistovky.

Ta nejsilnější benzínová TCe (shodná s motorem v ostrém hatchbacku Clio RS) bude mít 200 koní a 260 newtonmetrů, v slabším provedení pak identický agregát vyprodukuje 150 koňských sil. Zajímavé také je, že kromě nového sedmistupňového dvouspojkového automatu EDC nemá být k mání jiná převodovka, ačkoli nemůžeme vyloučit, že se časem v nabídce objeví.

V prodeji budou od počátku také tři naftové motory, ačkoli přísně vzato jde pokaždé o agregát 1.6 dCi, akorát v jiném naladění. Dvě slabší varianty s výkonem 110 a 130 koní se budou muset spokojit s jedním turbodmychadlem, zatímco provedení se 160 koňmi využívá dvojité přeplňování. Technické detaily či dynamiku neznáme, základní jednotka má však podle tabulek jezdit za 3,7 litru nafty na 100 km.

Stejně tak není známá ani přesná konstrukce zavěšení kol, nicméně Renault už prozradil, že vůz dostane řízení všech kol 4Control i adaptivní tlumiče s možností přepnout je společně s dalšími systémy do jednoho z několika dostupných režimů.

Další podrobnosti o novém modelu Talisman si Renault nechává na podzimní frankfurtskou premiéru, kde by se měla novinka představit také ve druhé karosářské verzi kombi. Prodej se má rozjet počátkem roku 2016, a přestože se jedná o globální auto, třeba v Británii Talisman oficiálně nekoupíte.


7.7.2015 9:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist