Renault Symbioz přijíždí na český trh, poprvé jsme ho vyzkoušeli

Nejnovější francouzské SUV je moc příjemné auto.
dsc6480-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Renault

Renault se s tím vůbec nemaže. Automobilce totiž nestačí prodávat pět SUV a crossoverů se spalovacím motorem, nyní navíc našel ještě prostor pro šestý vůz tohoto typu. A vlastně ze všech dává možná největší smysl.

Trochu větší Captur

Jak máme chápat pozici nového Symbiozu? Do jisté míry nahrazuje model Scénic, který se plně elektrifikoval. Technicky vzato se potom jedná o malinko větší Captur, jehož základ sdílí.

Oba vozy jsou nejen stejně široké a vysoké, mají také totožný rozvor náprav, jen celková délka se liší ve prospěch nového Symbiozu.

Měří něco málo přes 4,4 metru a díky tomu nabídne také větší kufr, konkrétně 460 až 624 litrů v závislosti na posuvné lavici. S tou lze hýbat o 16 cm. Maximální objem zavazadlového prostoru potom činí 1 582 litrů se sklopenými sedadly.

To jsou podobné hodnoty, jaké nabízel i Mégane Grand Tour, který coby kombík také nedávno skončil a nový Symbioz do jisté míry po něm zaplňuje díru v nabídce.

Kabina nového Symbiozu je tak nejen prostorná, ale díky prosklené střeše Solarbay, která nemá tradiční roletku, ale umí zatmavovat jednotlivé segmenty, také velice vzdušná a světlá.

Na to, jak je Symbioz v jádru malé auto, dopřává posádce nebývalý komfort. V základu nechybí 10″ digitální přístrojový štít (převzatý z modelu Rafale) a 10“ dotykový infotainment.

Podívejte se na videotest Renaultu Austral

Samozřejmostí je také automatická klimatizace, přední a zadní parkovací senzory s kamerou, bezklíčový přístup a startování či adaptivní tempomat s šikovnou funkcí stop & go, která je velmi příjemná při poskakování v kolonách.

Mezi příplatkovou výbavou nechybí 360° kamerový systém či prémiový audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktory o výkonu 410 W, s jehož laděním pomáhal světoznámý hudebník Jean-Michel Jarre. A také až 29 asistenčních systémů.

Prozatím jedinou volbou pod kapotou Symbiozu je full-hybrid E-Tech kombinující benzinový motor o objemu 1,6 litru s elektromotorem přes multimodální automatickou převodovku se dvěma rychlostmi pro elektromotor a čtyřmi pro spalovák.

Je to systém známý např. z Clia, tady je ovšem už dobře odladěný. Nezaznamenal jsem žádné zaškobrtnutí ani mě systém ničím neobtěžoval.

Hybridní pohon se pokažadé rozjíždí na elektřinu a umí velice efektivně rekuperovat. Renault slibuje, že 80 % času stráveného v městském provozu jezdí čistě na elektřinu.

Celkově potom hybrid přináší 40% úsporu paliva. Průměrná oficiální spotřeba činí 4,7 l/100 km, čemuž není problém se opravdu přiblížit. Se systémovým výkonem 143 koní a točivým momentem 250 Nm je i dynamika, zejména v městském provozu, celkem svižná.

Žádný rychlík to ale není a k řízení Symbiozu je nejlepší přistupovat poklidně. Potom se řídí velice přirozeně a snadno, čemuž dopomáhá lehký posilovač a komfortně naladěný podvozek.

Renault Symbioz na mě napoprvé zapůsobil jako moc hezké auto s moderním a vzdušným interiérem, jehož řízení je vlastně odpočinková záležitost.

Jedinou kaňkou na novém Symbiozu je prozatím jeho cena. Aktuálně jediná hybridní varianta v lepší výbavě Techno totiž vychází na 729 000 Kč. S příchodem klasických benzinových motorů ale můžeme očekávat, že pohled do ceníku bude časem veselejší.

6.10.2024 7:11| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist