Renault představuje nejvýkonnější verzi modelu Rafale

Celým jménem Renault Rafale E-Tech 4x4 s výkonem 300 koní disponuje novou plug-in hybridní motorizací, která kombinuje to nejlepší z benzinového i elektrického pohonu, s důrazem na každodenní jízdu na elektřinu a nabízí dojezd až 1000 km.
renault-rafale-e-tech-42154-300-ch-atelier-alpine-13-1100x618.jpg Zdroj: Renault

Bude opravdu tak výkonná?

Pohonná jednotka Rafale E-Tech 4×4 s výkonem 300 k byla vytvořena na základě hybridní pohonné jednotky E-Tech full hybrid s výkonem 200 k, doplněná o elektromotor na zadní nápravě a trakční baterii s kapacitou 22 kWh. Díky tomu má Rafale čistě elektrický dojezd až 100 km.  Pokud budeme konkrétní, pod kapotou se ukrývá tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru s novým turbodmychadlem, což zvyšuje jeho výkon na 110 kW/150 k (oproti 96 kW nebo 130 k u verze E-Tech 200 k) a točivý moment na 230 Nm (oproti 205 Nm). Tyto úpravy jsou přizpůsobeny i multimódové bezespojkové převodovce.
Kombinace spalovacího motoru, tří elektromotorů a baterie, řízená technologií E-Tech, poskytuje výkon až 300 koní a neustále optimalizovanou efektivitu, což má dle Renaultu nabízet nejlepší poměr výkonu a účinnosti na trhu. Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP je stanovena na 0,7 l/100 km a při vybití baterie dosahuje hodnoty 5,8 l/100 km.

Lepší výbava

Kromě výbavy Esprit Alpine, která je k dispozici i pro motorizaci E-Tech full hybrid, je Rafale nabízen v nové variantě výbavy Atelier Alpine. Ta se vyznačuje jedinečnými stylistickými prvky, které jej odlišují od ostatních modelů. Exkluzivní barva karoserie Bleu Sommet Satin, plovoucí spoiler v černé barvě Etoilé a speciální 21palcová kola Chicane s pneumatikami Continental (20palcová kola pro výbavu Esprit Alpine) dodávají vozu trochu výraznější vzhled. Interiér je ozdoben ikonickými modrými koberečky s logem šípu A, čímž vzdává hold sportovní značce Alpine. Verze Atelier Alpine se liší od verze Esprit Alpine i inovativním inteligentním systémem adaptivního odpružení, který využívá kameru umístěnou v horní části čelního skla. Tento systém, nazývaný Active Suspension with Predictive Camera (aktivní odpružení s prediktivní kamerou), bere v úvahu rychlost a činnost řidiče a neustále přizpůsobuje tlumení blížícím se překážkám, jako jsou rychlostní retardéry nebo nerovný povrch vozovky.

23.5.2024 12:37| autor: Redakce Autoweb | zdroj: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist