autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Renault Mégane Trophy
Renault Mégane Trophy
Nová omezená edice Méganu slibuje jít v důrazu na sportovní jízdu ještě dál než klasický Mégane Sport, což mimo jiné dokazuje i tím, že jako jedno z mála francouzských aut nabízí možnost vypnout ESP.
Stabilizační systém je u výchozího Méganu Sport také vypínatelný, ale jen do rychlosti 50 km/h. U Trophy nezasahuje elektronika ani nad touto hranicí, ale na druhou stranu zůstává v pohotovosti pro případ, že by došlo ve smyku k silnému brzdění. V takovém případě se ESP opět aktivuje a snaží se smyk srovnat.
Podle prvních zpráv je ale hranice, kdy k tomu dochází, posunutá přiměřeně vysoko.
Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Trophy má stejný přeplňovaný dvoulitr s výkonem 225 koní jako Mégane Sport. Stejná je i šestistupňová ručně řazená převodovka a tak se provedené změny soustřeďují hlavně na podvozek, interiér a vnější vzhled.
Nádrž má objem 60 litrů a Renault do ní schvaluje i 95oktanový benzín, i když s 98 oktany se bude motor jistě cítit lépe.
Oproti základnímu modelu má Trophy vpředu i vzadu pevnější pružiny (vpředu o 22%, vzadu o 77%), což podle Renaultu vede ke snížení příčného naklánění o 10%, ale i k nežádoucím podélným pohybům karosérie při zrychlování a brzdění.
Došlo i k výměně klasických brzdových kotoučů za vrtané koutouče Brembo, vpředu se čtyřpístkovými a vzadu s jednopístkovými třmeny. Pro lepší pocit v brzdovém pedálu zvětšil Renault průměr brzdového válce o 10%. Nový válec se objeví i v Méganu Sport.
Vedle vrtaných kotoučů přispívájí ke snížení neodpružených hmot i nové osmnáctipalcové ráfky, které jsou o celkem 6 kg lehčí (1,5 kg na kolo).
Pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx mají na všech kolech stejný rozměr 235/40.
Řízení s elektrickým posilovačem, na které mířila u Méganu v minulosti část kritiky, má být u Trophy citlivější tím, že předchozí elastický spoj mezi volantem a hřebenem řízení nahrazuje kovovým dílem. Nové řešení se v těchto měsících navíc objeví i ve všech ostatních modelech řady Mégane.
Interiér se od klasické verze liší větším důrazem na karbonové díly a modrými švy na volantu, řadicí páce, sedadlech a bezpečnostních pásech. Výbava zahrnuje všechny hlavní položky a ve Trophy navíc obsahuje audiosystém s CD měničem na šest disků.
Mégane Trophy se nabízí pouze v jediné barvě laku s názvem šedá Makaha, kombinované s grafitovým zbarvením osmnáctipalcových kol, které mají pro Trophy nový design.
V minulém roce prodal Renault 2700 kusů Méganu Sport. Mégane Trophy se bude vyrábět na stejné lince v závodu v Dieppe, která má denní kapacitu třiceti vozů.
redakce autoweb.cz
Měření a technické údaje
Rozměry a hmotnosti | |
---|---|
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 30 900 eur (cca. 960 000 Kč) |