autoweb.cz > Renault > Renault Mégane > Renault Mégane Sport
Renault Mégane Sport
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Natvrdo či naměkko, toť otázka. Nový Renaultsport Mégane dává na výběr mezi komfortnějším standardním podvozkem a ostrým nastavením Cup. Který z nich je lepší?
Pokud od svého rychlého hatchbacku očekáváte i dávku pohodlí, ale Golf GTI se z nějakého důvodu ocitl mimo vaše zorné pole, není o čem přemýšlet, sériová verze bude ideální.
Podvozek Cup, který bude v Česku k dostání v rámci příplatkové výbavy, ovšem nabízí silná lákadla: tužší pružiny, tlumiče i stabilizátory, vkusná litá kola s tmavou povrchovou úpravou a především mechanický samosvorný diferenciál.
video z testu najdete v novém čísle magazínu iMOTOR
Jakmile se do toho pořádně opřete, jako se to stalo nám na okruhu Ascari v jižním Španělsku, zjistíte, že příplatkový sportovní podvozek je k nezaplacení. Samosvor dává autu dechberoucí trakci při výjezdech ze zatáček, přesné řízení netahá za ruce a odpružení drží hmotnost auta hezky pod kontrolou. Na hladkém povrchu závodní trati Cup exceluje, ale upřímně řečeno, většina z nás bude po většinu času spokojenější se standardním provedením.
Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Renault zvolil pro rychlý Mégane důmyslnou strategii. Sériový model je v každodenním provozu skoro stejně příjemný jako Golf GTI, lépe vypadá a kvalitou za Volkswagenem příliš nezaostává. Jediné, s čím se musíte smířit, je rychlejší pokles ceny. Naproti tomu s podvozkem Cup je tenhle Renault levnější alternativou k Focusu RS a zábava je s ním prakticky stejná – i přes výkonnostní deficit šedesáti koní.
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Renault Mégane Sport |
---|---|
0-100 km/h (s) | 6,1 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Kompresní poměr | 8,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 82,7 x 93 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 184 kW / 250 k při 5500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 340 Nm při 3000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 180,2 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 11,5 / 6,7 / 8,4 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 60 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4299 |
Šířka (mm) | 1848 |
Výška (mm) | 1435 |
Rozvor náprav (mm) | 2639 |
Provozní hmotnost (kg) | 1387 |
Ceny | |
Základní cena modelu | od 749 900 Kč |