Renault Mégane Sport

Vyzkoušeli jsme obě verze nového francouzského zabijáka – standardní model i Cup.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Natvrdo či naměkko, toť otázka. Nový Renaultsport Mégane dává na výběr mezi komfortnějším standardním podvozkem a ostrým nastavením Cup. Který z nich je lepší?

Pokud od svého rychlého hatchbacku očekáváte i dávku pohodlí, ale Golf GTI se z nějakého důvodu ocitl mimo vaše zorné pole, není o čem přemýšlet, sériová verze bude ideální.

Podvozek Cup, který bude v Česku k dostání v rámci příplatkové výbavy, ovšem nabízí silná lákadla: tužší pružiny, tlumiče i stabilizátory, vkusná litá kola s tmavou povrchovou úpravou a především mechanický samosvorný diferenciál.

video z testu najdete v novém čísle magazínu iMOTOR

Jakmile se do toho pořádně opřete, jako se to stalo nám na okruhu Ascari v jižním Španělsku, zjistíte, že příplatkový sportovní podvozek je k nezaplacení. Samosvor dává autu dechberoucí trakci při výjezdech ze zatáček, přesné řízení netahá za ruce a odpružení drží hmotnost auta hezky pod kontrolou. Na hladkém povrchu závodní trati Cup exceluje, ale upřímně řečeno, většina z nás bude po většinu času spokojenější se standardním provedením.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Renault zvolil pro rychlý Mégane důmyslnou strategii. Sériový model je v každodenním provozu skoro stejně příjemný jako Golf GTI, lépe vypadá a kvalitou za Volkswagenem příliš nezaostává. Jediné, s čím se musíte smířit, je rychlejší pokles ceny. Naproti tomu s podvozkem Cup je tenhle Renault levnější alternativou k Focusu RS a zábava je s ním prakticky stejná – i přes výkonnostní deficit šedesáti koní.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRenault Mégane Sport
0-100 km/h (s)6,1 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1998
Kompresní poměr8,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)82,7 x 93
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)184 kW / 250 k při 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)340 Nm při 3000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)180,2 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)250 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)11,5 / 6,7 / 8,4 l/100 km
Objem nádrže (l)60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4299
Šířka (mm)1848
Výška (mm)1435
Rozvor náprav (mm)2639
Provozní hmotnost (kg)1387
Ceny
Základní cena modeluod 749 900 Kč
9.12.2009 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist