Renault Mégane GrandCoupé (2016): První jízdní dojmy

V okolí polské metropole Varšavy jsme vyzkoušeli zbrusu nový Renault Mégane GrandCoupé, který rozšiřuje paletu modelu o karoserii sedan.

Renault Mégane se vedle hatchbacku a kombi nyní dočkal rozšíření nabídky o karosářskou variantu sedan, která na našem trhu ponese název GrandCoupé. Automobilka se rozhodla tuto verzi prodávat i u nás, přestože sedany nejsou v Evropě příliš oblíbené, čemuž nasvědčuje i skutečnost, že Renault Mégane GrandCoupé od nás dále na západ (s výjimkou Itálie a Irska) nekoupíte.

Bylo by jednoduché odbýt GrandCoupé jen jako Mégane s kufrem, jelikož několik zásadních změn se odehrálo. Především je nová karosářská verze o 270 mm delší než hatchback, což znamená, že je na zadních sedadlech o 47 mm více místa v podélném směru. Díky elegantní splývavé střeše to ale také znamená, že ubylo místo na hlavu zadních pasažérů. Se svými 185 cm jsem se střechy dotýkal, nicméně na nohy je místa skutečně o dost více. Zavazadlový prostor se může pyšnit 550 litry a rozměry 1084 mm na délku a 1393 mm na šířku a bezdotykovým otevíráním nohou.

Technicky se nový Mégane GrandCoupé od svých sourozenců logicky příliš neodlišuje a paletu motorů si tak zřejmě snadno vybavíte – benzínové motory zastupuje 1.6 SCe 115 s pětistupňovým manuálem či bezstupňovou převodovkou CVT a 1.2 Energy TCe 130 se šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkou EDC o stejném počtu převodů. Turbodiesely pak zastupuje trojice jednotek, a to 1.5 Energy dCi 90, 1.5 Energy dCi 110 a 1.6 Energy dCi 130, přičemž převodovku EDC můžete objednat jen k prostřednímu motoru, jinak dostanete šestistupňový manuál.

Palubní technologie se od hatchbacku a kombíku také příliš neodlišují – přístroje se 7″ TFT displejem, multimédia R-Link 2 s 8,7″ dotykovým displejem, head-up display, přepínání jízdních režimů Multi-Sense, parkovací kamera, automatické parkování, asistent dálkových světel, adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, aktivní nouzové brzdění, hlídání mrtvého úhlu, čtení dopravních značek nebo masážní sedalo řidiče, nic z toho nechybí.

Podobnosti najdeme i v jízdním projevu. GrandCoupé sází hlavně na komfort, čemuž odpovídá i naladění podvozku. Sedmnáctipalcová kola jsou sázkou na jistotu, ale i na 18″ discích je pohodlí odpovídající zaměření vozu. Hrubší nerovnosti už mírně karoserii roztřesou, ale ošklivá tupá rána se nikdy neozve, jen hezky tlumené bouchnutí.

To však neznamená, že by se Mégane sedan ztrácel v zatáčkách. Přilnavosti má dostatek a vyvážení je nezáludně neutrální, jakmile ale trochu v oblouku ťuknete do brzdy, zadek se nechá vyprovokovat k mírnému sklouznutí. Ale rozverná zábava za volantem není to hlavní, oč tu běží. Tomu odpovídá i méně upovídané, ovšem příjemně naladěné řízení.

Z motorů jsme měli možnost vyzkoušet dva turbodiesely, a to prostřední 1.5 Energy dCi 110 a vrcholné 1.6 Energy dCi 130, oba s manuálním šestikvaltem. Žádné velké závěry nečekejte, motory to jsou dostatečně známé, a musím uznat, že se s nimi jezdí hezky. Takhle vedle sebe jsem však měl možnost vypozorovat několik drobných rozdílů. Jedna-pětka má příjemnější spojku, zatímco v jedna-šestce zabírá výše a ostřeji, takže rozjezdy jsou o dost těžší.

Silnější motor je také přebuzelý – stačí se jen zlehka dotýkat plynu, ale jakmile se nadechne turbodmychadlo, vystřelíte ostře vpřed. Přestože má tedy slabší motor výkonový deficit, paradoxně se s ním jezdí příjemněji. Výkonový rozdíl je však docela znát a silnější motor dodává více důvěry např. při předjíždění.

Celkově mám z nového Renaultu Mégane GrandCoupé veskrze pozitivní pocity. Zvenku vypadá elegantně a do jisté míry atraktivně, uvnitř neurazí, ačkoliv k ovládání multimédií mám dlouhodobě vyhraněný názor, a prostoru jak pro posádku, tak zavazadla, nabídne více než hatchback. Především si však auto nedělá žádné sportovní ambice, takže zůstalo hezky komfortní a příjemně ovladatelné, přesně tak, jak má být.

Renault Mégane GrandCoupé se začne prodávat již na konci října tohoto roku a myslím, že může pěkně zatopit svým konkurentům v podobě Škody Rapid nebo Toyoty Corolla. Oficiální české ceny se dozvíme už za několik dní.

14.10.2016 9:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist