Renault Mégane Coupé Cabrio 1.9 dCi

Renault, diesel a kabriolet. Hlavně to třetí slovo budí menší obavy nad finálním výsledkem. Ve skutečnosti není třeba být v rozpacích.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 4

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Nemá střechu. To stačí, ne?

STAROSTI
Málo místa na zadních sedadlech, kroutí se

Pokud prahnete po otevřeném nebi a nechcete kvůli tomu prodat střechu nad hlavou, máte zpravidla několik možností. Nejspíš ale stejně navštívíte jednoho z francouzských výrobců. Cena u nich není nikterak drtivá, ve všech případech jde o čtyřmístné kupé (i když o plnohodnotnosti můžeme dlouze debatovat) s docela slušným kufrem, pokud vám jeho velkou část zrovna nezabírá střecha.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Nám se do redakce dostal Renault Mégane Coupe Cabrio, který je navíc v limitované edici Floride. Ta mu předurčuje nejvýkonější turbodiesel z nabídky o objemu 1,9 litru a výkonu 130 koní. Zvenku Floride nejspíš nepřehlédnete – mně jeho krémový lak evokuje staré německé taxíky. A ve stejném odstínu jsou i sedmnáctipalcové disky. Tomu všemu nasazuje korunu rudý interiér.Tahle nevšední kombinace odkazuje na stejnojmenný model z šedesátých let, kterému to, podle mého, alespoň slušelo. Abych zachoval objektivitu, provedl jsem krátký průzkum u nězného pohlaví – a zpravidla se líbí, takže chyba bude na mém přijímači. Uvnitř nic nepřekvapí, pokud pominu červený interiér s imitací slonové kosti a tlačítko pro shození střechy.


Pro zalíbení v interiéru musíte mít hodně specifický vkus.

Skleněné origami putuje do kufru za 21 vteřin, přičemž auto musí při celém aktu stát na místě. Ze zavazadlového prostoru sice ukousne nemálo místa, ale pořád tam naložíte víc, než dva banány, jako u Infiniti G37. Horší je to se zadními sedadly, kde je místa opravdu málo. Sám za sebe si sednu jen stěží, ačkoli se neřadím mezi dlouhány. Aspoň máte kam hodit to, co se nevešlo do kufru.

Čas vyrazit na cestu. Bez střechy, samozřejmě. A první překvapení na sebe nenechá dlouho čekat. Až do téhle chvíle jsem žil v přesvědčení, že kabrio s naftovým motorem si koupí jen pološílenec zaměřený na nízkou spotřebu, bez ohledu na to, že se do téhle koncepce nehodí. A pletl jsem se. Ano, motor je těžší než zážehový sourozenec a ani charakteristika točivého momentu u dieselů není etalonem sportovnosti, ale tohle je čtyřmístný Mégane. Nikdy to nebylo, není, a ani nebude, sportovní náčiní. Boxster S je mu blízký asi jako řadovému poslanci Mirek Dušín, takže pro projížky krajinou mu tenhle motor vlastně docela pasuje.Když ho ohřejete, je příjemně kultivovaný a z nádrže si vezme maximálně sedm litrů na sto. Poklidné tempo vyhovuje i podvozku, který je houpavý a rozhodně nepobízí k rychlejší jízdě. Ta by vedla jen ke zjištění, že se karoserie docela kroutí a na limitu je celé auto nedotáčivé.

Řízení rozhodně nepotěší fanoušky sportovní jízdy, je elektronicky přeposilované a prosté jakéhokoli citu. Ne že by snad někdo očekával něco jiného, to jen aby bylo jasno, že tuhle kombinaci máte hledat trochu jinde.

Přes to všechno je Mégane CC solidním společníkem na cestách po městě nebo mimo něj. Přírodní klimatizace je příjemný bonus a díky skleněné střeše ho můžete zaparkovat bez obav o rozřezaný interiér.Renault Mégane začíná na částce 524 900 Kč, za což dostanete benzínovou šestnáctistovku o výkonu 110 koní. Edici Floride však koupíte výhradně s nejsilnějším dieselem 1.9 dCi, za který si u Renaultu řeknou 624 900 Kč.

Je trochu škoda, že je tenhle motor v nabídce výhradně se šestistupňovým manuálem, protože by mi víc seděl dvouspojkový automat EDC. Máte jen dvě možnosti – buď se vzdáte limitované edice Floride a sáhnete po osvědčeném motoru 1.5 dCi, který s automatem vyjde na shodných 624 900 Kč, nebo vaši pravou ruku zaměstnáte řazením.

Konkurence? Něco by se našlo. Od Peugeotu můžete odjet ve 308 CC, který s benzínovou šestnáctistovkou vyjde na rovných 500 000 Kč. Nabízí se ještě srovnání s Volkswagenem EOS, ale ten se z pohledu ceny ani nepřiblíží francouzské nabídce. Startuje na 755 600 Kč, což ho řadí do zcela odlišného teritoria.

Verdikt
Zcela upřímně, tak jak je, bych si Mégane CC nekoupil. A to čistě jen kvůli tomu, jak vypadá speciální edice Floride. To ale není nic špatného, protože předpokládám (a tajně doufám), že mužům ani není určena.

Pominu-li vzhled, nejedná se o špatnou volbu. Ne z pohledu člověka, který hledá v rámci možností prostorné a levné auto bez střechy. Tyhle kritéria splňuje CC dosytosti, k tomu přidává povedený motor a houpavý podvozek, se kterým proplujete krajinou bez drkotání zubů.

Ondřej Lilling

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1870
Převodovkamanuální šestistupňová
Poháněná kolapřední
Podvozek
Brzdy vpředuKotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu205/55 R 16
Pneumatiky vzadu205/55 R 16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)96 / 130 v 3750 ot./min.
Točivý moment (Nm)300 v 1750 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)84,4
0-100 km/h (s)10,6
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Spotřeba paliva (l/100 km)7,1 / 5,0 / 5,8
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4485
Šířka (mm)2609
Výška (mm)120
Provozní hmotnost (kg)1540
Zavazadlový prostor (l)211 (417)
Ceny
Základní cena modelu524 900 Kč
Základní cena test. verze624 900 Kč
2.8.2012 5:50| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist