autoweb.cz > Renault > Renault Mégane > Renault Mégane Coupé Cabrio 1.9 dCi
Renault Mégane Coupé Cabrio 1.9 dCi
Dynamika 8
Chování na silnici 7
Provozní náklady 8
Praktičnost 4
X-Factor 8
Celkové hodnocení 7
RADOSTI
Nemá střechu. To stačí, ne?
STAROSTI
Málo místa na zadních sedadlech, kroutí se
Pokud prahnete po otevřeném nebi a nechcete kvůli tomu prodat střechu nad hlavou, máte zpravidla několik možností. Nejspíš ale stejně navštívíte jednoho z francouzských výrobců. Cena u nich není nikterak drtivá, ve všech případech jde o čtyřmístné kupé (i když o plnohodnotnosti můžeme dlouze debatovat) s docela slušným kufrem, pokud vám jeho velkou část zrovna nezabírá střecha.
Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nám se do redakce dostal Renault Mégane Coupe Cabrio, který je navíc v limitované edici Floride. Ta mu předurčuje nejvýkonější turbodiesel z nabídky o objemu 1,9 litru a výkonu 130 koní. Zvenku Floride nejspíš nepřehlédnete – mně jeho krémový lak evokuje staré německé taxíky. A ve stejném odstínu jsou i sedmnáctipalcové disky. Tomu všemu nasazuje korunu rudý interiér.Tahle nevšední kombinace odkazuje na stejnojmenný model z šedesátých let, kterému to, podle mého, alespoň slušelo. Abych zachoval objektivitu, provedl jsem krátký průzkum u nězného pohlaví – a zpravidla se líbí, takže chyba bude na mém přijímači. Uvnitř nic nepřekvapí, pokud pominu červený interiér s imitací slonové kosti a tlačítko pro shození střechy.
Pro zalíbení v interiéru musíte mít hodně specifický vkus.
Skleněné origami putuje do kufru za 21 vteřin, přičemž auto musí při celém aktu stát na místě. Ze zavazadlového prostoru sice ukousne nemálo místa, ale pořád tam naložíte víc, než dva banány, jako u Infiniti G37. Horší je to se zadními sedadly, kde je místa opravdu málo. Sám za sebe si sednu jen stěží, ačkoli se neřadím mezi dlouhány. Aspoň máte kam hodit to, co se nevešlo do kufru.
Čas vyrazit na cestu. Bez střechy, samozřejmě. A první překvapení na sebe nenechá dlouho čekat. Až do téhle chvíle jsem žil v přesvědčení, že kabrio s naftovým motorem si koupí jen pološílenec zaměřený na nízkou spotřebu, bez ohledu na to, že se do téhle koncepce nehodí. A pletl jsem se. Ano, motor je těžší než zážehový sourozenec a ani charakteristika točivého momentu u dieselů není etalonem sportovnosti, ale tohle je čtyřmístný Mégane. Nikdy to nebylo, není, a ani nebude, sportovní náčiní. Boxster S je mu blízký asi jako řadovému poslanci Mirek Dušín, takže pro projížky krajinou mu tenhle motor vlastně docela pasuje.Když ho ohřejete, je příjemně kultivovaný a z nádrže si vezme maximálně sedm litrů na sto. Poklidné tempo vyhovuje i podvozku, který je houpavý a rozhodně nepobízí k rychlejší jízdě. Ta by vedla jen ke zjištění, že se karoserie docela kroutí a na limitu je celé auto nedotáčivé.
Řízení rozhodně nepotěší fanoušky sportovní jízdy, je elektronicky přeposilované a prosté jakéhokoli citu. Ne že by snad někdo očekával něco jiného, to jen aby bylo jasno, že tuhle kombinaci máte hledat trochu jinde.
Přes to všechno je Mégane CC solidním společníkem na cestách po městě nebo mimo něj. Přírodní klimatizace je příjemný bonus a díky skleněné střeše ho můžete zaparkovat bez obav o rozřezaný interiér.Renault Mégane začíná na částce 524 900 Kč, za což dostanete benzínovou šestnáctistovku o výkonu 110 koní. Edici Floride však koupíte výhradně s nejsilnějším dieselem 1.9 dCi, za který si u Renaultu řeknou 624 900 Kč.
Je trochu škoda, že je tenhle motor v nabídce výhradně se šestistupňovým manuálem, protože by mi víc seděl dvouspojkový automat EDC. Máte jen dvě možnosti – buď se vzdáte limitované edice Floride a sáhnete po osvědčeném motoru 1.5 dCi, který s automatem vyjde na shodných 624 900 Kč, nebo vaši pravou ruku zaměstnáte řazením.
Konkurence? Něco by se našlo. Od Peugeotu můžete odjet ve 308 CC, který s benzínovou šestnáctistovkou vyjde na rovných 500 000 Kč. Nabízí se ještě srovnání s Volkswagenem EOS, ale ten se z pohledu ceny ani nepřiblíží francouzské nabídce. Startuje na 755 600 Kč, což ho řadí do zcela odlišného teritoria.
Verdikt
Zcela upřímně, tak jak je, bych si Mégane CC nekoupil. A to čistě jen kvůli tomu, jak vypadá speciální edice Floride. To ale není nic špatného, protože předpokládám (a tajně doufám), že mužům ani není určena.
Pominu-li vzhled, nejedná se o špatnou volbu. Ne z pohledu člověka, který hledá v rámci možností prostorné a levné auto bez střechy. Tyhle kritéria splňuje CC dosytosti, k tomu přidává povedený motor a houpavý podvozek, se kterým proplujete krajinou bez drkotání zubů.
Ondřej Lilling
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1870 |
Převodovka | manuální šestistupňová |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | Kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | kotoučové |
Pneumatiky vpředu | 205/55 R 16 |
Pneumatiky vzadu | 205/55 R 16 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 96 / 130 v 3750 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 300 v 1750 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 84,4 |
0-100 km/h (s) | 10,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 205 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,1 / 5,0 / 5,8 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4485 |
Šířka (mm) | 2609 |
Výška (mm) | 120 |
Provozní hmotnost (kg) | 1540 |
Zavazadlový prostor (l) | 211 (417) |
Ceny | |
Základní cena modelu | 524 900 Kč |
Základní cena test. verze | 624 900 Kč |