autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Renault Laguna: pomůže facelift?
Renault Laguna: pomůže facelift?
Sám šéf Renaultu Carlos Ghosn přiznal, že Laguna třetí generace se nepovedla. Vůbec není špatná, naopak. Jenže zákazníkům se jednoduše nelíbí a prodeje tomu odpovídají. S faceliftem hrají Francouzi o velké peníze a důležité jsou tentokrát změny exteriéru. Několika novinek se však dočkáme i pod kapotou.
Prioritou při vývoji současné Laguny byl interiér a kvalita výroby. Auto má jednu z nejhezčích kabin ve třídě a pozadu nezůstalo ani zpracování a volba materiálů. Při tom všem bohužel u Renaultu zapomněli na klíčovou věc: auta prodává design karoserie. Liftback i kombi jsou přinejlepším nevýrazné a mnozí se nebojí ani ostřejších slov. Facelift proto přichází na poměry Renaultu brzy už po třech letech. Minulá generace dostala novou tvář po pěti letech na trhu.K největším změnám došlo v přední části Laguny. Nová tu nejsou jen světla, ale i maska chladiče a nárazník. Design nyní mnohem věrněji kopíruje linii vytyčenou líbivými tvary Méganu. Úpravy se týkají pouze pětidveřových aut, kupé prozatím zůstane beze změn.
Norma Euro 5 se samozřejmě týká i Renaultu a Laguna musí obměnit nabídku motorů. Objemy motorů by měly zůstat stejné, ale nové diesely budou na příští dva roky opět ekologicky přijatelné. Stanou se také pornějšími. Verze dCi 110 například nyní vypustí 120 gramů CO2 na kilometr namísto původních sto třiceti.
Renault Laguna fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Naladění podvozku zůstává stejné, ale Renault nabídne na některých trzích k nejsilnějším motorizacím aktivní natáčení zadních kol. Systém byl doposud vhrazen pouze pro Lagunu GT a kupé. Zda se bude změna týkat i české nabídky zjistíme v Paříži.
autoweb.cz