autoweb.cz > Renault > Renault Laguna > Renault Laguna Coupe 3.0 dCi
Renault Laguna Coupe 3.0 dCi
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Na úvod
A v ten moment by vás asi ani ve snu nenapadlo, že pod kapotou tohohle auta bude diesel. S automatickou převodovkou a předním pohonem kol. Není tu tedy něco špatně? Vždyť k takovému autu by přeci pasoval nejlépe velký benzínový motor a minimálně pohon zadních kol. Nebo ne? Pojďme tedy za její volant. Překvapí vás asi prostor, který tu najdete. Jestli jste ale přeci jen dlouháni, asi se nevyhnete sklopení sedačky trochu více dozadu, než byste možná chtěli. Naštěstí tu nechybí i podélně stavitelný sloupek řízení. Takže si volant můžete přitáhnout k tělu. A ještě něco. Vzpomínáte si na naše předchozí seznámení s jinými Renaulty? Možná jste si všimli připomínky k ovládání převodovek. Renault si z nějakého důvodu myslí, že dlouhý chod řadící páky je dobrý nápad. A to v kombinaci se spojkou a plynem, který nemáte díky prakticky nulovému odporu pedálů šanci cítit. Dobrá kombinace to je možná pro slečny řídící v lodičkách. Ale ke sportovnějším nebo exkluzivnějším autům to nepatří. Naštěstí tahle Laguna dostala převodovku automatickou. A víte co? Je skvělá. I v dnešní době, kdy většina automobilek umí dělat automaty, které řadí s velkou pečlivostí, tahle mezi nimi přeci jen trochu vyčnívá. Dostala šest rychlostí a v kombinaci s větším turbodieselem funguje naprosto ukázkově. Řadí absolutně sametově a veškeré pohyby s Lagunou provádí tak jemně, jak si to jen umíte představit.
Renault Laguna fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Technika
Ve městě bude převodovka držet motor těsně pod dvoutisícovou hranicí. Ale to už tu máte pod plynem stejně dávno maximum točivého momentu. 450 Nm je totiž připraveno od 1500 otáček. A o 2200 otáček výše tu čeká 235 koní. Takže i když na trhu najdeme silnější třílitry, rozhodně tenhle nepatří k lenochům. Kdykoliv potřebujete zrychlit, Laguna to na požádání zprostředkuje. A převodovka vlastně ani nemusí řadit. Točivého momentu je tu prostě dost a dlouho. A jen tak mimochodem. V nabídce pro Lagunu Coupe je ještě 3,5litrový šestiválec pálící benzín. Ano, ten, který známe z Nissanu 350Z. V Laguně má ale bohužel trochu mizerných 240 koní. A co myslíte, je rychlejší diesel nebo benzín? Na stovku papírově vyhrává diesel. Stačí mu k tomu 7,4s. Tedy potřebuje o desetinu méně, než žíznivější benzínový šestiválec. Dobře, říkáte možná, že při akceleraci na delší vzdálenost to diesel projede na celé čáře. Ale realita je taková, že kilometr s pevným startem mu trvá jen o desetinu vteřiny pomaleji, než benzínovému šestiválci. A spotřebuje přitom asi polovinu paliva. Jediným mínusem, který tu máte je fakt, že diesel slušně řečeno nevoní. A stojí vás o 60.000 Kč navíc. Takže rozdíl v pořizovací ceně se srovná po ujetí asi 40.000 km. Možná tušíte, že když to jen trochu jde, upřednostňujeme benzínové motory. Protože mají charakter, širší pásmo použitelných otáček, zvučnost, nevibrují a voní. Jenže v tomhle případě ho upřednostňovat nemůžeme. Lhali bysme sami sobě. Naftová laguna s třílitrem je jedinečně vyváženou kombinací, která vás zarazí lehkostí, s jakou umí překonávat velké vzdálenosti. A k takovému cestování se hodí nejlépe. Ona si totiž právě s tímhle motorem ani nefandí na nic jiného. Nechce, abyste s ní závodili po okreskách nebo snad na okruhu, k čemuž by vás možná benzínový motor vybízel. Pak byste možná s předním pohonem kol byli poněkud zklamáni.
Na silnici
Překvapivě ani nechce, abyste se s ní nějak dlouze pohybovali po městské dlažbě. V hlavě vás pak dokolečka bude otravovat jediná myšlenka. Proč Renault neumí vyrobit stejně kvalitně zpracovaný interiér, jako prémiové automobilky. Ale i to se dá vyřešit. Stačí si jen uvědomit, že oproti jejich nabídce jste ušetřili nějakých 300.000 Kč. Navíc na pohled v interiéru všechny plasty vypadají opravdu dobře. A koneckonců i vzhled přístrojovky jako celku mile překvapí. Vyjeďte s ní tedy na rychlejší okresky a hned se dostane do živlu, kam i patří. Laguna Coupé má obuty osmnáctipalcové pneumatiky s rozměrem 225/45. A menší nerovnosti překonává absolutně skvěle. Budete dost možná i pokaždé poslouchat, s jakou jemností je Laguna umí přejíždět. V momentě, kdy se ale před vámi objeví opravdová díra, radši ji objeďte. Na to tenhle podvozek prostě nestačí. Jenomže jeďte s Lagunou delší dobu po správné silnici nebo dálnici a začnete si uvědomovat, že takovouhle nenucenou pohodu nabízí opravdu výrazně dražší auta. Jako první věc vás asi zaujme to ticho, které uvnitř panuje. Motor neslyšíte, aerodynamický hluk je na velmi nízké hodnotě a snad jen u oken za hlavami cestujících by bylo co zlepšovat.
Prostor a výbava
Motor přitom zrychluje z povolené dálniční rychlosti k dvěma stovkám velmi slušným tempem. A přitom si toho ani nevšimnete. Tenhle třílitrový diesel je prostě neuvěřitelně tichý a především jemný. Když pak zastavíte na pumpě, jen si uvědomíte dvě věci. Že když je zahřátý, i v klidu je úchvatně kultivovaný. Netrénovaný sluch spolujezdce vlastně ani neodhalí přítomnost dieselu. A zapomenout můžete i na ošklivé vibrace v pedálech a volantu. No a druhou dobrou zprávou bude spotřeba. Třílitrový turbodiesel si řekne o něco málo přes sedm litrů nafty na sto kilometrů. A když půjdete od pokladny, možná zaslechnnete řeči o tom, že ten Renault je opravdu pěkné auto. A dojde vám, že řeč je o vaší Laguně. Která se jen tak mimochodem sama zamknula v momentě, kdy jste od ní odešli zhruba na dva metry. O to se tu stará bezklíčový přístup s kartou ve vaší kapse. A když se tak na ni při cestě od pokladny budete dívat, zase si jen budete říkat, že ti Francouzi design opravdu umějí. Pak nastartujete ten velký turbodiesel a dojde vám další věc. Že se vůbec nestydíte za to, že v autě, které je tak trochu GT, pálíte naftu. Protože ten motor je tichý a navíc k Laguně sedne jednoduše tak dobře, jako k málokterému autu. Říkáte, že to ale bude nudné svezení? Řízení Laguny Coupé je poměrně zábavné. Protože od svých tvůrců dostala do vínku jednu hračku. Aktivní řiditelnou zadní nápravu. A díky ní Laguna na vaše povely volantem reaguje tak mrštně, že prvních několik desítek kilometrů si budete muset překalibrovat svůj mozek. A i když by se vám možná ze začátku zdálo, že Laguna se až příliš akčně vrhá do zatáček, po několika dnech strávených za jejím volantem, vám právě tahle vlastnost bude připadat skvělá. Mimo město vlastně můžete Lagunu vodit zatáčkami v tom správném tempu jen pohyby zápěstím. A Laguna se přitom prakticky vůbec nebude naklánět. A to ani při prudším brzdění. Přitom k vám od předních kol posílá překvapivě dost informací. Což by záviděl nejeden řidič slavného německého koncernu. A nic na tom neubírá ani fakt, že posilovač se tu svým účinkem pohybuje u hranice přeposilovanosti.
Verdikt
Jestli je vám tedy jedno, jakou značku auta vlastníte, z nějakého důvodu chcete ke svému životu větší kupé a pokukujete třeba po trojkovém BMW nebo Audi A5, ale ušetřeného minimálně čtvrt milionu umíte zužitkovat lépe, pak tohle naprosto dostatečně vybavené kupé může být vaše za 959.000 Kč. A základní verzi s přeplňovaným benzínovým dvoulitrem koupíte dokonce o dalších 170.000 Kč levněji. Čímž Laguna Coupé jednoznačně získává titul nejpěknější auto za nejméně peněz.
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | |
---|---|
0-100 km/h (s) | 7,3 s |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2993 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 173 kW/235 k při 3750 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 450 Nm v 1500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 144,2 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 242 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 10,6 / 5,7 / 7,2 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 66 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4643 |
Šířka (mm) | 1812 |
Výška (mm) | 1398 |
Rozvor náprav (mm) | 2694 |
Provozní hmotnost (kg) | 1630 |
Celková hmotnost (kg) | 2050 |
Zavazadlový prostor (l) | 423 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 959 900 Kč |