autoweb.cz > historie > Renault Fuego slaví 40. narozeniny. Pohledné kupé to dotáhlo až do Ameriky
Renault Fuego slaví 40. narozeniny. Pohledné kupé to dotáhlo až do Ameriky
V březnu roku 1980 uvolnily modely Renault 15 a Renault 17 místo pro novou řadu nazvanou Fuego. Tyto vozy používaly platformu limuzíny Renault 18, kterou měly nahradit, a chtěly se uvést jako kupé určené pro masový trh.
U modelu Fuego nebyl pro označování poprvé použit systém číslic následujících za písmenem R a při propagaci těchto vozů byl kladen důraz na jejich mezinárodní charakter a dynamičnost. Jejich design vynikal originalitou a snažil se evokovat rychlost, dlouhé dveře usnadňovaly přístup cestujících k zadním sedadlům.
Renault Fuego si chtěl získat všechny části veřejnosti bez ohledu na různé finanční možnosti jednotlivých segmentů, a proto byla tato řada tak široká, a to od základní verze TL až po model Turbo a zahrnovala různá provedení jako GTL, TS, GTS, TX a GTX.
Fuego bylo nabízeno s motorem o objemu od 1 400 až do 2 000 cm3 a nechybělo ani provedení Turbo Diesel. Vlajkovou lodí byl model GTS, kterého bylo za pět let vyrobeno nejvíce z celkového počtu 226 000 automobilů Renault Fuego.
Čtěte také: Busík slavík narozeniny. Před 70. lety vznikl nejdéle vyráběný užitkový vůz světa
Od roku 1982 byl Renault Fuego na základě smluv mezi automobilkami Renault a AMC prodáván na trhu USA. Tato verze má charakteristické nárazníky podle amerických standardů, světla a ukazatele zatáčení, ale také specifickou výbavu obsahující hliníková kola s pneumatikami Michelin TRX, elektricky ovládané plátěné střešní okno, centrální zamykání, klimatizaci a nádherné čalounění sedadel.
Renault Fuego z roku 1982 dodnes drží některá zajímavá technická prvenství. Byl prvním automobilem s centrálním zamykáním a jako první ze všech měl také ovládací prvky audiosystému umístěné na volantu.