autoweb.cz > Volkswagen > Rekordní VW Golf: Nejnovější model do šrotu nepůjde, přežije do smrti benzinu
Rekordní VW Golf: Nejnovější model do šrotu nepůjde, přežije do smrti benzinu
Technický šéf a člen představenstva Volkswagenu Kai Grunitz pro holandskou verzi webu Top Gear uvedl, že by model Mk8 (tedy osmá verze) mohl zůstat na trhu až do roku 2035. V prodeji je přitom již od roku 2019. Na trhu by tudíž v roce 2035 vydržel neuvěřitelných 16 let. Rok 2035 je zároveň termínem, kdy v Evropské unii začne platit zákaz prodeje nových benzinových a dieselových vozů. Volkswagen proto plánuje v roce 2029 představit elektrický Golf a v roce 2030 elektrickou verzi Golf GTI.
Grunitz prozatím nespecifikoval, které modely Mk8 s benzinovým pohonem by mohly v budoucnu pokračovat. To znamená, že benzinový Golf GTI a vlajkový model Golf R by mohly být prodávány souběžně s elektrickými verzemi. Grunitz rovněž uvedl, že bezpečnostní předpisy mohou vývoj nového benzinového Golfu učinit příliš nákladným. Tím by se životnost aktuální verze rovněž prodloužila.
Nejdelší životnost v historii Golfu
Pakliže prodej benzinového Mk8 neskončí s nástupem elektrického Mk9, stane se osmá verze nejdéle prodávaným Golfem v Evropě. Předchozí modely přitom zůstávaly v nabídce showroomů méně než deset let. Ve verzi Mk7 byl Golf uveden na trh v roce 2012, přičemž výroba skončila po zhruba 8 letech.
Mk8 využívá výrazně aktualizovanou verzi dřívější platformy MQB (Modular Transverse Matrix), což činí jeho technologický základ reálně ještě starší. Technický šéf Grunitz také uvedl, že platforma MQB je vyvinutá natolik kvalitně, že není pro automobilku nutné investovat do novější verze. Model Mk8 je zkrátka stále považován za kvalitní produkt, jenž z hlediska platformy vychytal všechny mouchy. Aktuálně ji ostatně využívají například sedanové verze Škoda Octavia či Audi A3.
Budoucnost elektrických modelů
Elektrický Golf nicméně využije platformu Scalable Systems Architecture (SSP), jež najde široké uplatnění napříč nabídkou výrobce. Vývoj této platformy jde ruku v ruce s americkou značkou Rivian. Volkswagen rovněž chystá představení městského elektrovozu za cenu kolem 500 000 korun. Ten je zamýšlený jako konkurence pro Citroen e-C3 či Dacia Spring.