autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Rekordní motor AMG 6,3 V8
Rekordní motor AMG 6,3 V8
Nový ultramoderní osmiválec je prvním motorem, jehož vývoj proběhl v plné kompetenci konstruktérů AMG v Affalterbachu. V minulosti byla firma AMG samostatná, ale nyní patří přímo pod Mercedes. Na rozdíl od současných osmiválců AMG nemá po technické stránce nový motor nic společného z produkcí Mercedesu. Od ostatních osmiválců AMG vycházejících z Mercedesu se liší roztečí válců, uspořádáním klikové hřídele, ventilovým rozvodem, sáním i poměrem vrtání a zdvihu.
Celohliníkový atmosférický osmiválec kombinuje vysokootáčkovou koncepci s velkým objemem. Využívá variabilní sání i časování ventilů, revoluční povrch válců LDS snižuje tření. Zajímavý je i mimořádně vysoký kompresní poměr 11,3:1. Konstruktérům se z motoru s objemem 6208 cm3 podařilo dostat výkon 510 koní při 6800 otáčkách, což z něj činí nejvýkonnější sériový atmosférický osmiválec na světě. Nejvyšší použitelné otáčky leží na hranici 7200 ot/min a točivý moment vrcholí hodnotou 630 Nm při 5200 otáčkách. Překonává tedy všechny konkurenty se srovnatelným objemem.
Díky velkému objemu je motor mimořádně pružný i v nízkých otáčkách. Již od dvou tisíc otáček je k dispozici působivých 500 Nm točivého momentu. Je jasné, že motor zajistí jakémukoli autu skvělou akceleraci a pružnost.
Nový motor se má vyrábět v moderní továrně AMG podle filozofie „jeden člověk, jeden motor“. To znamená, že každý motor ručně smontuje jediný technik, což stvrdí svým podpisem na znaku AMG. To samé tvrzení kdysi platilo pro všechny motory od AMG, ale vzhledem k současným desetitisícovým sériím bude dnes u většiny motorů AMG realita jiná.
Jan Cacek