autoweb.cz > Nissan > Nissan Micra > Nissan Micra 160SR: Něco pro závodnice
Nissan Micra 160SR: Něco pro závodnice
Pokud dáte takovou nálepku na auto, které sportovní jízdní vlastnosti nevidělo ani ve snu, příliš si nepomůžete. Jenže každý, kdo se někdy projel s úplně obyčejným Nissanem Micra tuší, že i něj tahle poučka platit nebude.
I ta nejslabší verze Micry má totiž podvozek udělaný tak dobře, že se ho mnozí motorističtí novináři, mně nevyjímaje, nebáli označit za zábavný. Malé auto je agilní v tom nejlepším smyslu slova, zatáčí hbitě a přesně a nedělá mu potíže zůstat ve stopě, kterou zvolíte.
Micra cení zoubky
Co se tedy změnilo ve verzi 160SR? Nenechte se zmást číselným označením, tentokrát nejde o přepis výkonu v koňských silách (160 koní by už zřejmě bylo až příliš), ale o objem – pod kapotou najdete motor o objemu 1,6 litru a výkonu 110 koní v 6000 otáčkách. Sice se nijak neliší od šestnáctistovek, používaných ve větších Nissanech, ale to vůbec nevadí. Teď má totiž na práci jen něco málo přes tunu lehké vozítko a navíc – červené pole otáčkoměru sice začíná v 6500 otáčkách, ale omezovač vám dovolí krátké výlety až k sedmi tisícům a motor pořád čile táhne.
Podvozek se také dočkal sportovního přeladění, pod kterým jsou podepsaní stejní lidé, kteří pro Evropu ladili Nissana 350Z. Vzhledem ke krátkému rozvoru to ale není žádné dálniční letadlo. Auto je při vyšších rychlostech trochu nejisté a jeho zaoblené tvary navíc zvyšují citlivost na boční vítr. Cestovní rychlost kolem 140 km/h je ale zcela bezproblémová a pořád máte dost výkonu k předjíždění.
Tu pravou zábavu si užijete spíš někde na hodně točité silnici. Volant je tužší než u běžné Micry a poskytuje o stupínek lepší zpětnou vazbu. Navíc je citlivý a přesný a když budete motor držet v otáčkách, užijete si opravdu spoustu dobré zábavy.
Za příplatek se nabízí ještě tzv. handling and steering pack, díky kterému je podvozek ještě tvrdší a ostřejší. Podle informací kolegů, kteří se s ním projeli, už je to ale skoro až zbytečné a na většině českých silnic až příliš nekomfortní.
Praktická stránka věci
Micra boduje také relativní praktičností. Uvnitř je překapivá spousta prostoru a výbava také není z nejchudších. Když oželíte zadní dveře a rozhodnete se pro třídveřovou verzi, ušetříte ještě 15 tisíc.
Naskýtá se otázka, jaká je vlastně cílová skupina téhle zvláštní kombinace. Spoilery a zejména šedivě metalízová, šestnáctipalcová litá kola dodávají autu sportovní, až zlověstný nádech, ale co si budeme povídat – tvarově je Micra výrazně „holčičí“ auto. Při nejlepší vůli si nedokážu představit, že by si 160SR koupil chlap, který chce trochu ostřejší mini. Pokud nebude mít nějakých 100 tisíc navíc na silnější a schopnější Fiestu ST, nebo přece jen zábavnějšího Mini Coopera, může pořád ještě sáhnout např. po Citroënu C2 VTS.
Jako ideální cílová skupina se tedy jeví aktivní mladé ženy, které to s volantem umí a chtějí se v autě nejen přepravovat, ale i bavit. Jednu takovou znám a musím konstatovat, že 160SR jí opravdu sluší.
Honza Koubek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Nissan Micra 160SR: Něco pro závodnice |
---|---|
0-100 km/h (s) | 9,8 |
Motor | |
Konstrukce | čtyřválec, 1598 cm3 |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110 koní v 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 153 Nm při 4400 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 183 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,7/5,4/6,6 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1076 |
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 425 900 Kč |