autoweb.cz > Infiniti > Infiniti G37 > Infiniti G37S Coupé
Infiniti G37S Coupé
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Na úvod
Na světě existuje spousta značek automobilů, které se v naší zemi neprodávají a zcela upřímně řečeno – většinou to ani moc nevadí. Český zákazník by asi současné Buicky a Pontiacy příliš neocenil, o různých Peroduách a Mitsuolách ani nemluvě.
Sem tam se ale ještě stane, že některá dosud nedostupná značka na český trh dorazí a právě to je případ Infiniti. Není to vlastně ani tak moc velké překvapení, šedí dovozci už pěkných pár let zásobují skupinu zájemců SUVčky (nebo správněji crossovery) řady FX a tak bylo jen otázkou času, kdy se automobilka chytí.
A co že to vlastně je zač? Historie Infiniti není zas tak dlouhá, vlastně je stejně mladá, jako novodobá demokracie v naší zemi – vznikla v roce 1989. Není to ovšem žádný začínající nováček, ale v podstatě nová divize zkušené automobilky, japonského giganta jménem Nissan. Podobně jako v případě Lexusu a Toyoty stojí za vznikem Infiniti snaha mateřské automobilky prosadit se na severoamerickém trhu s luxusními vozy. Nissan měl zkrátka v osmdesátých letech pověst výrobce levných, malých rodinných aut a s takovým stigmatem se luxusní sedany prodávají špatně.
Infiniti zaznamenalo úspěch a tak nic nebránilo dalšímu rozšíření značky na střední východ, do Číny, Ruska a v poslední době i do Evropy.Technika
Na náš trh přichází Infiniti s celou modelovou řadou a na mě jako prvné vyšlo testování kupé s označením G37S. Má koncernovou platformu Nissan FM společnou se sedanem G37. Její důležitou vlastností je uložení motoru vpředu, ale až za přední nápravou, což pochopitelně vylepšuje rozložení hmotnosti.
Motor samotný je vidlicový šestiválec a jak označení napovídá, má objem 3,7 litru. Pochopitelně je to až na nejdrobnější detaily ten samý motor, který najdete v novém Nissanu 370Z. Má výkon 320 koní a točivý moment 360 Nm a najdete ho i v dalších modelech Infiniti, ve zmíněném sedanu, ale i v crossoverz EX37.
Motor pohání zadní kola a to červené esko za označením znamená, že máme přiostřenou sportovní verzi, oplývající několika zajímavými technickými vylepšeními. Zaprvé mezi zadními koly najdete samosvorný diferenciál, zadruhé jsou zadní kola řiditelná. Podobně jako u nedávno testovaných Renaultů se v nízkých rychlostech natáčejí v opačném směru než kola přední, takže pomáhají mrštnosti a manévrovatelnosti ve městě, zatímco ve vyšších rychlostech se natáčejí souhlasně s předními koly, což zlepšuje stabilitu na dálnici. Nissan má s podobnými systémy dlouholeté zkušenosti, řízení všech kol se objevilo už v legendárním Nissanu Skyline.Na silnici
Infiniti je tedy vlastně Nissan a tohle auto má stejný motor jako nové Zetko, takže je snadné podlehnout pocitu, že to bude vlastně to samé auto s trochu jinou karoserií. Nic ale není dál pravdě a troufnu si to říct přesto, že jsem s novým zetkem bohužel ještě nejel.
Infiniti má především výrazně delší rozvor, což ho předurčuje k daleko klidnějšímu, méně akčnímu chování na silnici. Cestování po dálnicích je skutečně jeho silnou stránkou, ovšem ani omylem to není jeho jediná dovednost.
Nejvíc si cestovatelské schopnosti uvědomíte díky skvělému odhlučnění interiéru. I při středně rychlé jízdě bude uvnitř dostatečný klid, aby si spolujezdec mohl nerušeně léčit bolehlav z předešlé noci. I odpružení je na auto téhle kategorie překvapivě pohodlné, tím spíš, že verze S má podvozek patřičně sportovně přitvrzený. Samozřejmě vám bude nejlépe na panensky neposkvrněném hladkém astfaltu, ale ani ve městě to nebude žádná velká katastrofa.
Dokonalé odhlučnění motoru budete možná proklínat ve chvíli, kdy si budete chtít trochu zařádit. Nedostatek zvukového doprovodu totiž požitek z řízení dost ochuzuje. Tím spíš, když víte, jak charismaticky dokáže motor znít v Zetku… Jistě, občas ho zaslechnete i tady, ale je to hladký, jemný zvuk, ničím neprozrazující 320 plnokrevníků pod kapotou.
Jinak se ale Infiniti Coupé v zatáčkách řídí skvěle. Je stabilní, vyvážené a při provokaci hezky hází zadkem – a navíc díky samosvoru kontrolovaně. Trochu hruběji působí jen převodovka, která podobně jako v minulém zetku vyžaduje pevnou a jistou ruku. Příjemným překvapením pak zůstává podvozek, který kromě už zmíněného jízdního komfortu oplývá i dostatečnou přilnavostí a to dokonce i na středně hrbolatých vozovkách, kde některé příliš tvrdé podvozky bezmocně poskakují a ztrácejí záběr.Prostor a výbava
Uvnitř vozu jsou sice čtyři místa, ale ta zadní jsou skutečně z řad těch nouzových. Snad ještě malé děti, ty by na nich mohly vydržet i nějakou delší cestu, dospělí už jen s obtížemi. Pro řidiče a spolujezdce jsou však k dispozici perfektně tvarovaná sedadla, která dokáží podržet v zatáčkách a zároveň jsou obdivuhodně pohodlná i na dlouhých cestách.
Palubní deska se možná nebude líbit každému, nezapře (jako ostatně celé auto) svůj asijský původ a ani se o to nesnaží. Co se však materiálů a zpracování týče, je to na jedničku a mnohé evropské automobilky by se z přesných a uzounkých spár mezi jednotlivými díly mohly učit.
Prvky vnitřního vybavení pochopitelně poznáte, pokud jste se v poslední době podívali do nějakého Nissanu – například celý zábavní systém s navigací je shodný s nedávno testovaným Nissanem Murano. Je to také jedna z mála věcí, za které si budete u Infiniti muset připlatit, ale o tom až později.
Po otevření poměrně prostorného zavazadelníku vás uhodí do očí piktogram, radící majiteli, jak dovnitř vměstnat dva golfové bagy (návod ve stylu ježka v kleci). Ačkoli mnozí ohrnou nos, je třeba si uvědomit, že v Americe, tedy v původně zamýšleném trhu Infiniti, je golf všeobecně rozšířenou zábavou středních vrstev a zdaleka nenese tak snobské stigma, jako v našich končinách.Verdikt
Infiniti chce za G37S něco málo přes 1,2 milionu Kč. Když vezmete v úvahu množství výbavy na palubě, je to hodně zajímavá nabídka. Dostanete totiž kvalitně postavené a bezesporu vizuálně zajímavé auto, které ještě k tomu všemu dokáže hrát dvě rozdílné role: umí pobavit a rozpumpovat adrenalin, ale počítá s tím, že většinu času budete chtít v klidu cestovat a bez ústupků vám to umožní.
Jistě, výrazně východní design nebude po chuti každému a opatrnější jedinci se budou právem ptát, jakou šanci mají vozy začínající značky udržet si svou hodnotu. Protože přijít o 60% ceny vozu v momentě podpisu smlouvy, to se nechce nikomu.
V každém případě mě Infiniti G37S Coupé přesvědčilo o svém smyslu. Na počátku testu jsem se na něj díval spíš skepticky, teď vím, že má v rukou silné argumenty. Pro zákazníka hledajícího příjemné kupé na každodenní používání a občasné sportování je to určitě věc k zamyšlení, zejména pokud nechce zapadnout do početné skupiny lidí, kteří konzervativně zvolí (bezesporu schopné) trojkové kupé od BMW, nebo Audi A5.
Honza Koubek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | |
---|---|
0-100 km/h (s) | 5,8 |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 3696 |
Kompresní poměr | 11,0:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86,0x95,5 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | zadní |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 235/320 v 7000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 360 při 5200 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 15,3/7,9/10,6 |
Objem nádrže (l) | 80 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4655 |
Šířka (mm) | 1820 |
Výška (mm) | 1395 |
Rozvor náprav (mm) | 2850 |
Provozní hmotnost (kg) | 1706 |
Celková hmotnost (kg) | 2120 |
Zavazadlový prostor (l) | 275 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 089 000 |
Cena testovaného vozu | 1 202 520 |