autoweb.cz > Infiniti > Infiniti FX > Infiniti FX 50S
Infiniti FX 50S
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Na úvod
Infiniti FX50 je tím nejlepším příkladem toho, které auto by momentálně trh oželel. Má obrovský motor, veliký výkon, váží dvě tuny a má nemalou spotřebu. Jenže je pekelně dobré.
Jak jsme si řekli už dříve, Infiniti přišlo na trh oslovit všechny ty, kteří doteď pokukovali primárně po BMW. V případě tohoto mohutného SUV ale chce Infiniti dost možná oslovit i některé ze zájemců dosud zamilovaných do Range Roverů nebo Audi Q7. Samotná automobilka si je ale vědoma faktu, že nebude patřit k těm nejprodávanějším na trhu. Což je velká škoda. Protože i FX 50S je jednoduše celkově zatraceně dobré auto. Jestli se někomu líbí nebo ne, je samozřejmě otázka subjektivního vkusu. Podle mě to je jedno z nejzajímavěji vypadajích SUV vůbec. Nebojí se jít zcela odlišnou cestou, než kterou nám tu doteď nabízí ostatní a vedle zaparkovaných Cayennů a X5 bude rozhodně působit jako štika v rybníce. Ostatně ta mohutná maska v antracitovém provedení je prostě jedinečná. Navíc obliny na přídi FX 50S opticky odlehčují, když se k němu ale přiblížíte dojde vám, jak mohutné doopravdy je.Technika
FX 50 je nejdražším Infiniti vůbec. A jen dodám, že jeho slabší sourozenec označený FX 37 má stejný šestiválec, jako třeba Nissan 370Z. Naše FX 50, jak je z názvu patrné, vozí pod tou mohutnou přední kapotou pětilitrový osmiválec. A aby dokázal uspokojit choutky opravdu náročných zákazníků, jeho tvůrci si příliš servítky nebrali. A tak vám tu nabízí celých 390 koní a rovných 500 Nm točivého momentu. K tomu sedmistupňový automat, který má bohužel jak už si u Infiniti zvykáme opět poněkud kratší dvojku, pohon všech kol a samočinně natáčenou zadní nápravu, která pomáhá stabilitě v rychleji projížděných zatáčkách. A i vzhledem k té obří váze, která dosahuje 2120 kg, je právě Infiniti FX v téhle disciplíně mým favoritem v těžké váze. Podvozek si sice můžete přitvrdit, ale to už musíte chtít v zatáčkách prohánět rychlá kupátka. I na běžně rychlejší ježdění bohatě stačí standardní nastavení. Karoserie se přitom nijak zásadně nenaklání, ve volantu máte tak akorát dost citu, pod kapotou dost výkonu na to vystřelit na výjezdu z každé zatáčky, že byste snad na chvíli mohli zapomenout, že tu sedíte ve velkém SUV. Asi tak do momentu, kdy budete potřebovat začít znovu brzdit před další zatáčkou. Ne, že by snad brzdy nebyly dost silné. Jsou prakticky neutahatelné. Jen musíte počítat s tím, že na zastavení jednoduše potřebujete určitý prostor. V momentě, kdy do ní najedete správně rychle, na výjezdu díky pohonu všech kol tu na vás čeká jen trochu nedotáčivosti, kterou ale umíte korigovat volantem a plynem.Na silnici
Nicméně faktem zůstává, že takhle s SUV asi zase tak moc často jezdit jeho majitel nebude. Takže jak pevnější podvozek funguje v normálním provozu? Vlastně ideálně, pokud nejste vyloženě příznivci houpavého svezení, které nabízí třeba Volvo. Můžete žít s vědomím, že pokud byste se museli vyhýbat nějaké překážce na silnici, podvozek to zvládne bez nějakého zásadního náklonu karoserie a vy, ani vaše posádka pak nebudete vyděšeni z následujícího smýkání zádi, když se budete snažit dostat auto do původního směru. FX50 je jednoduše stejně orientované, jako řekněme BMW X5 nebo X6, tedy na všechny ty, kteří jednoduše upřednostňují pevnější svezení.Prostor a výbava
No a jak se budete cítit uvnitř? Jak jsme řekli, Infiniti jako takové, míří do prémiového segmentu. Takže tu tomu odpovídá vše až na jednu maličkost. Materiály jsou kvalitní, zpracování stejně tak. Jen lepší kůže nabízená samozřejmě v několika barevných odstínech nebo obložení javorovým dřevem a hořčíková pádla řazení převodovky pod volantem uchycená ke sloupku řízení. Čekají tu na vás pohodlné sedačky s rozumným bočním vedením v této variantě s nastavením ve 14 směrech, s vyhříváním, ventilací a samozřejmě možností uložení nastavení do dvou pamětí. Parkování s tímhle obrem zjednodušuje systém AVM, tedy systém sledování okolí auta. A on funguje naprosto skvěle. Po chvíli tréninku s ním dokážete parkovat na centimetry přesně. Na displeji totiž vidíte svoje auto z vrchu a díky čtyřem kamerám pak kolem něj složený obraz. Plus vedle něj ještě obraz z další kamery zobrazující prostor za autem. Vypadá to sice jako ukázka z Playstationu, ale je to realita a určitě nad tím, jak dobře to funguje, budete chvíli žasnout. A tím se dostáváme k tomu, co tohle Infiniti trochu sráží oproti své konkurenci a tím je rozlišení displeje. Ne že by to vadilo v momentě, kdy využíváte couvací kamery. V momentě, kdy se ale objeví mapka navigace nebo grafika ovládání radií, budete si možná říkat, že tohle by opravdu zasloužilo trochu vylepšení. Především, pokud to srovnáte třeba s novými navigacemi BMW. Ani ovládání vás třeba ve srovnání s iDrive zrovna dvakrát nenadchne. Jestli ale nebudete srovnávat právě s BMW, možná vám to vadit nebude. Ani fakt, že tohle ovládání najdete i v menších Nissanech.Verdikt
FX 50S je prodáváno jen v jedné výbavě. Tedy vlastně plné výbavě. A jedinou položku, kterou najdete v příplatcích, je nouzové dojezdové kolo. To může nahradit standardně dodávanou lepící soupravu s kompresorem. A přijde vás na 3000 Kč. Které budete muset případně přihodit k 1.855.000 Kč, za které je FX 50S v prodeji. Pokud by vám snad stačil slabší šestiválec s objemem 3,7 litru s výkonem 320 koní, pak vás FX bude stát 1.425.000 Kč. Přijdete ale o příplatky ve výši 150 tisíc Kč a některé prvky výbavy, za které si u slabší verze nemůžete připlatit, jako třeba za řiditelnou zadní nápravu.
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | |
---|---|
0-100 km/h (s) | 5,8 s |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový osmiválec |
Palivo | benzín 98 RON |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 5026 |
Kompresní poměr | 10,9 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 87,7 x 95,5 |
Převodovka | sedmistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 287 kW / 390 k při 6500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 500 Nm při 4400 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 184 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 18,9 / 9,8 / 13,1 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 90 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4865 |
Šířka (mm) | 1925 |
Výška (mm) | 1680 |
Rozvor náprav (mm) | 2885 |
Provozní hmotnost (kg) | 2120 |
Celková hmotnost (kg) | 2595 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | 410 - 1305 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 880 000 Kč |