autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Range Rover Sport Arden
Range Rover Sport Arden
Range Rover Sport sice na první pohled vypadá jako klasický Range Rover, ale když ho vidíte stát vedle řadového modelu, jeho odlišnost je velmi výmluvná. S klasickou řadou ho pojí základní design a tvary čelní masky, ale jinak jde o zcela nový model, který se od něj liší jak jízdním charakterem, tak použitými komponenty.
Úprava od německé firmy Arden se zaměřuje nejvýrazněji na motor, ale i proměnou prošla i řada prvků exteriéru. Původní objem vidlicového osmiválce 4,2 l s kompresorem od Jaguaru byl zvýšen na 4,5 litru a po několika obligátních úpravách řídicí jednotky, sání, plnicího tlaku a výfukového potrubí vyskočil výkon ze sériových 390 na 480 koní. Točivý moment vzrostl z původních 550 na současných 640 Nm.
Zrychlení z nuly na sto kleslo ze 7,2 na 5,9 sekundy a nejvyšší rychlost stoupla z původních 225 na zhruba 250 km/h. V nabídce Ardenu je za příplatek i průchodnější výfukové potrubí se sportovními katalyzátory, které všechny hodnoty ještě o něco vylepšuje.
Přední a zadní nárazníky Range Sportu mají v úpravě Arden výraznější vzhled, vpředu s integrálními pozičními světly ve spodní liště nárazníku a drátěným výpletem v horní i spodní části. Na náběžné hraně přední kapoty je místo původního nápisu Range Rover umístěný název Arden Range.
Podobnou změnou prošel i zadní nárazník, který má ve střední části také úzký drátěný výplet. Mnohem nápadnější jsou však čtyři chromované koncovky výfuku, které počtem dvojnásobně převyšují základní verzi.
Z boku se upravený Sport odlišuje i přídavnými chromovanými prahovými lištami, do kterých je možné instalovat na objednávku osvětlení povrchu pod autem pro noční nastupování a vystupování.
Kola od Ardenu jsou kovaná a třídílná a mají průměr dvaadvacet či třiadvacet palců.
Při zadání úpravy je možné objednat i odlišný interiér s dodatečným dřevěným či karbonovým obložením, kombinovaným s různě zbarvenými potahy z kůže či alcantary.
redakce autoweb.cz