Range Rover Range_e živě ze Ženevy

Range Rover se učí ekologickému chování – kombinuje naftový motor s elektromotorem a má spotřebu jen 3,36 l/100 km.

Ani britský specialista na terénní auta a luxusní SUV není imunní vůči tlakům na snižování emisí CO2. Do Ženevy Land Rover přivezl „vývojový model“ Range_e s diesel-elektrickým hybridním hnacím ústrojím, které by se mělo dostat do sériové výroby už v roce 2013.
Range_e konstrukčně vychází z modelu Range Rover Sport TDV6, ale jeho naftový šestiválec 3,0 l o výkonu 245 koní spolupracuje s elektrickým motorem o výkonu 69 kW. Jedná se o paralelní hybrid, což znamená, že auto se dokáže pohybovat jen silou elektrické energie. V takovém režimu může urazit vzdálenost více než třicet kilometrů.Elektřina je uskladněna v lithium-ion akumulátoru o kapacitě 14,2 kW/h, jehož nabití z běžné rozvodné sítě prý trvá asi čtyři hodiny. Samozřejmě se dobíjí i za jízdy rekuperací kinetické energie, která se uvolňuje při brzdění či jízdě setrvačností. Kombinovaný výkon hnací soustavy (spalovací motor + elektromotor) je 339 koní.Typický Evropan nenajede podle Land Roveru více než čtyřicet kilometrů denně, z čehož se firma pokouší dovodit, že budoucí majitelé Range_e absolvují větší část své denní trasy v bezemisním režimu. Snad, pokud jezdí do práce jen pomalým městským provozem…Pokud Range_e zahájí evropský test měření spotřeby a emisí s plným akumulátorem, dopracuje se k výsledku 3,36 l/100 km a 89 g/km, obojí v kombinovaném cyklu. Nejvyšší rychlost auta přitom činí 193 km/h a na plnou nádrž urazíte vzdálenost 1112 km – to už samozřejmě s úplně jinou spotřebou.
Range Rover Range_e má osmistupňovou samočinnou převodovku od firmy ZF a stejný systém pohonu všech čtyř kol jako sériový Range Rover Sport včetně redukce a mechanické uzávěrky středového diferenciálu. Zatím však není zřejmé, zda to bude platit i v případě chystaného hybridního Land Roveru – a zda vůbec půjde o Range Rover Sport, nebo dříve přijde na řadu některý jiný model této britské značky. Šéf Land Roveru John Edwards se nicméně nechal výslovně slyšet, že hybridní pohon bude jeho zákazníkům „k dispozici do dvou let“.

autoweb.cz

1.3.2011 4:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist