Range Rover Evoque Autobiography je ještě rychlejší a luxusnější

Veleúspěšný crossover britské automobilky Land Rover přijíždí v modelovém roce 2015 s vrcholnou výbavou Autobiography, která mu až do této chvíle chyběla.

Range Rover Evoque asi není třeba podrobně představovat, nejrychleji prodávaný Land Rover všech dob si od svého uvedení našel 270 000 zákazníků, což je ostatně vidět i na silnicích. Ať už majitelům uhranul jeho futuristický design nebo působivé schopnosti v terénu, obojí mu mohou konkurenční crossovery jen závidět.

Pokud ale něco nejmenšímu modelu chybělo, pak to byl silnější motor a luxusnější výbava srovnatelná s velkými Range Rovery. Ani jedno z toho už ale v tuto chvíli neplatí. V modelovém roce 2015 přijíždí Range Rover Evoque Autobiography, který poznáte podle nového designu masky chladiče, černého rámečku mlhovek nebo dvacetipalcových disků. Novinkou v nabídce je efektní metalíza Phoenix Orange.

To zásadní se ale u výbavy Autobiography vždy týkalo především interiéru, ten však automobilka paradoxně neukázala. Zatím se musíte spokojit jen s informací, že do nabídky zamířil kožený interiér Dynamic Plus se sportovními a klimatizovanými sedadly v jedné ze čtyř nabízených barev.

Vrcholná verze je standardně vybavena devítistupňovou převodovkou ZF a pohonem všech kol a na výběr je buď vznětový motor o výkonu 190 koní, nebo zážehový s výkonem 240 koní. Pohon všech kol je v případě verze Autobiography Dynamic aktivní, což v praxi znamená samočinnou aktivaci pohonu všech kol v závislosti na aktuálních podmínkách.

A u verze s přídomkem Dynamic ještě chvíli zůstaneme, v jejím případě pod kapotou pracuje přepracovaný zážehový dvoulitr naladěný na 285 koní a točivý moment 400 Nm společně s adekvátně vyladěným podvozkem. Přepracovaná geometrie, tužší pružiny a překalibrované aktivní tlumiče, to všechno směřuje k větší agilitě. Vpředu se pak nachází brzdové kotouče o průměru 350mm a systém vektorování točivého momentu za pomoci brzd, který omezuje nedotáčivost.

Na závěr zbývá zmínit jen ceny, tedy pokud bychom je znali. Automobilka je zatím neprozradila a autosalon v Ženevě se jeví jako ideální místo, kde se tak stane.

18.2.2014 9:52| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist