autoweb.cz > legislativa > dopravní předpisy v čr > Rakovan: Ať se na Jižní spojku vrátí policie!
Rakovan: Ať se na Jižní spojku vrátí policie!
Dospěl jsem k závratnému vědeckému objevu. Ve skrytu duše doufám, že nebude trvat dlouho a můj objev z oblasti mikrobiologie, chemie a medicíny se stane natolik slavným, že budu nominován na Nobelovu cenu. Podstoupil jsem a pravidelně podstupuji pokusy sám na sobě.
Abych konečně prozradil o co jde – přišel jsem na to, že při jízdě v pravém, nejpomalejším, pruhu na pražské Jižní spojce, se nelze nakazit žádnou infekční chorobou. Nehrozí napadení virem Ebola ani jinou smrtelnou zákeřností.
Své poznatky jsem pak rozšířil dál a tvrdím, že ani delší setrvání v připojovacím pruhu, takové, aby se připojované auto dokázalo rozjet na rychlost, která po zařazení na spojku neomezí ostatní auta, nezpůsobí řidiči žádnou hnisavou nemoc nebo dokonce smrt.
Takže, Pražáci a vůbec všichni, kteří metropolí projíždíte, nepanikařte. pokud jedete pomalu, nebojte se použít nejen prostředního, ale pravého pruhu, vážně, nic se vám nestane.Jako mladý ambiciózní vědec jsem postupoval v bádání dál a zahrnul jsem do svých zkoumání meteorologii. Lidské chování se totiž mění se změnou počasí a pokud se všichni řidiči posunuji obvykle v levém pruhu, tak s prvními sněhovými vločkami se všichni přesunou doprava a na pruh u středových svodidel je vyhlášeno nepsané embargo. Nebojte se, i za sněžení je to pořád ten milovaný, hojně využívaný rychlý pruh, Není důvod ho pro trochu zmrzlé vody zatracovat.Chování lidí lze celkem snadno srovnat s chováním zvířat, jsou tady pradávné instinkty zakódované v naší DNA a hromadné přesuny jsou jasným důkazem. A stejně jako v tisícihlavém stádu, i na Jižní spojce se najdou slabé a silné kusy.
Ty silné se snaží dokázat svou dominanci rychlou jízdou (neberte doslovně – ne že by někdo vyloženě a záměrně jel rychle, třeba prostě jen spěchá, protože potřebuje). Ti slabší, asi zřejmě z důvodu snahy ukončit svůj neúspěšný život, se jim staví do cesty. Neumím si jinak vysvětlit to, když jede jedno auto stovkou v levém pruhu a jiné, pomalejší před něj vjede. Buď sebevražedné úmysly nebo idiotie.
DOPORUČUJEME: Co se stane, když nedobrzdí kamion
Tady platí výjimka co do počasí, protože tohle se děje nejen za sucha. ale i za mokra. Možná daní jedinci neví, že pokud auto za nimi horko těžko zastaví na lepivém rozpáleném asfaltu, tak na mokrém poprašku je stroj za nimi smete.Paradoxně jediný moment, kdy jsem cítil, že provoz na Jižní spojce funguje, byl po otevření velkého obchvatu, když začal platit zákaz vjezdu kamionů. Na Jižní spojce hlídkovala policie. Na každém sjezdu stála hlídka. Je jedno, že šlo jen o tom, aby kasírovala ospalé Turky v papučích, kteří se u Průhonic zapomněli probudit a než se nadáli, byli na Spořilově.
Dav (nechci použít výraz tupé stádo) se s vidinou uniforem šikoval do levého, v extrémním případě do prostředního pruhu. A „silní“ jezdili levým pruhem, neboť věděli, že strážci přijmou za svou skutečnost, že je „lepší Turek v hrsti než frajer v Audi (BMW, Mercedesu, Volvu) na střeše. Všimněte si abecedního pořádku značek, aby nedošlo k dojmu, že tvrdím, že největší borci jezdí pod čtyřmi kruhy.Navzdory svému přesvědčení, že policie je téměř k ničemu, tohle je paradoxně situace, kdy volám po tom, aby se její hlídky Jižní spojku vrátily. Teď se tam nedá jezdit plynule. Už jsem vážně unavený z toho, jak jezdím pravým pruhem a řidiči po mé levici na mne ukazují, hrozí, omezují mne, křičí a kdo ví jak ještě agresivně projevují.
Ať policie stojí na každém druhém sjezdu, provoz pak dostane (snad) opět jasný a plynulý řád. Horší už to být nemůže. Ne do chvíle, než někdo nabourá, v jednom směru se vytvoří zácpa a v druhém kolona, protože tupci brzdí, aby se na dva ťukance a blikající světla mohli pěkně podívat.