Radosti a starosti týdne: Ekologické šílenosti

Šílenosti na poli ekologie mohou mít různou podobu – od okřídleného elektromobilu až po elektrické formule a další omezování dopravy.

​Velká radost: Renault Twizy RS F1 Concept
U Renaultu mají s podobnými bláznivinami zkušenosti – pamatujete na Renault Espace F1, šílené MPV s desetiválcem o výkonu 800 koní ze soudobého Williamsu FW15C? Tahle věcička je vážné skvělý úlet, který dokazuje, že není nad to, když se partička inženýrů po práci nudí…

Radost: Odpíská nakonec Evropská unie biopaliva?
Rozum dostává nepatrnou šanci zvítězit nad politickou zlovůlí, když se Expertní rada Akademie věd ČR chystá uvést své poznatky o minimálním až žádném pozitivním dopadu bioložek v palivech na nejvyšších místech Evropské unie. Že by se začalo opět blýskat na lepší časy?Nezájem: Závody elektrických formulí se blíží
Tak by se mohlo zdát, že emisní limity napříč produktovou řadou začínají platit nejen pro automobilky, ale i pro samotnou Mezinárodní automobilovou federaci FIA a její šampionáty. Na jedné straně stojí palivem hýřící Formule 1, která se musí vyvážit nějakou ekologickou sérií. Nebojte, nic takového se nechystá, to jenom FIA chce vypadat, že jí na životním prostředí opravdu záleží. Vlastně mne jedna věc skutečně zajímá – jak bude „tankování paliva“ v podobě výměny vybitého auta za nabité probíhat.​Starost: Londýn snižuje limit emisí pro vjezd do centra
Londýn je známý jako město, které nejvíce nenávidí auta a které dělá všechno pro to, aby je ze svého centra vypudilo. Zastupitelství ve svém boji proti individuální mobilitě nyní opět přitvrdilo. Můžeme být jenom rádi, že se nás nic takového (zatím) netýká.

Velká starost: Modré zóny v Praze čeká revoluce
Vlastně, předešlá věta není tak docela pravdivá, protože se i u nás chystají změny. Je sice chvályhodné, že městské zastupitelstvo konečně vnímá parkování v centru města jako problém, který by se měl začít řešit systematicky, ale dokud nebude ona revoluce spočívat v kompletním zrušení modrých zón, nevěřím ve změnu k lepšímu. Opravovat chybu další chybou většinou ke kýženému výsledku nevede. Není snad lepší chybu odstranit úplně?

27.4.2013 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist