autoweb.cz > Speciální sekce > Sekce pneumatiky > Radical RXC – ještě rychlejší silniční placka
Radical RXC – ještě rychlejší silniční placka
Čert aby se ve všech těch Radicalech vyznal, a už tu máme zase nový model. Je opět o něco rychlejší, agresivnější a technicky dokonalejší než cokoliv, co malý výrobce doposud postavil na značky. Auto se vyvíjelo přes tři a půl roku a jeden ze spoluzakladatelů Radicalu, Phil Abbott, o něm prohlašuje, že se jedná o auto, ze kterého je nejvíce nadšený.
„Je to auto, které jsme si vždycky přáli postavit. Využitím našich širokých znalostí jsme vytvořili auto, které – stejně jako naše ostatní produkty – výkonnostně porazí mnohonásobně dražší stroje. Mnohem důležitějším faktem ale je, že bude tohle auto neskutečně vzrušující řídit,“ dodal Abbott.
Hlavní novinkou je vidlicový šestiválec Ford Duratec 37 Ti-VCT. Ten z objemu 3,7 litru vydoluje 385 koní při 6750 ot./min a 434 Nm točivého momentu při 4250 ot./min, mimo jiné také díky variabilnímu časování ventilů. Jednotka slibuje vysoké výkony a spolehlivost podtrženou nízkými servisními náklady.S karoserií o hmotnosti 900 kg nemá moc práce. Na stovku jí rozpohybuje za 2,8 sekundy a zrychlovat přestane až při 282 km/h. Zpátky na nulu pomáhají auto dostat šestipístkové brzdy s kotouči o průměru 330 mm vpředu a 310 mm vzadu. Na přání je možné si objednat také keramickou soustavu.
DOPORUČUJEME: Radical SR3 SL – silniční test
Ve všech čtyřech rozích karoserie se nachází zavěšení s dvojitými lichoběžníky a odpružením push-rod s možností nastavování geometrie podvozku. Celé auto potom stojí na 17palcových kolech s uchycením centrální maticí. Obouvají pneumatiky Dunlop o rozměrech 235/620 R17 vpředu a 290/645 R17 vzadu a zároveň jsou největšími koly, která kdy byla namontovaná na sériový Radical.
Poháněná jsou samozřejmě ta zadní přes zbrusu novou sedmistupňovou převodovkou. S pádlovým řazením dojde k výměně rychlostí během 50 milisekund a při podřazování řídící jednotka sama dávkuje meziplyny. Kromě těchto elektronických vymožeností také mezi zadními koly trůní diferenciál s inteligentním přerozdělováním točivého momentu.Uvnitř je Radical RXC relativně komfortně vybavený. Najdete tu posilovač řízení s plně nastavitelným multifunkčním volantem a nastavitelnými pedály, vyhřívané čelní sklo a zrcátka nebo dokonce klimatizaci. Z výbavy pro okruhové vyžití tu pak nechybí skořepinové sedačky kompatibilní s ochranným systémem HANS a šestibodovými bezpečnostními pásy. Aby jste nemuseli z okruhových dnů jezdit brzy domů, k dispozici je také stolitrová hliníková nádrž.
Pro závodní využití se Radical RXC nabízí také s třílitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 487 koní, který je upravenou verzí jednotky vyráběné už od roku 2006. Tento motor se uplatnil především v závodním Radicalu SR8 RX.